Silnik Nissan 1.2 16V DIG-T o mocy 115KM był stosowany od 2015 roku w takich samochodach jak Nissan Juke, Pulsar czy Qashqai. Konstrukcja powstała przy współpracy koncernów Nissan oraz Renault. Silnik wyposażony został w bezpośredni wtrysk paliwa,Turbosprężarką oraz zmienne fazy rozrządu.Te nowatorskie rozwiązani pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz zredukowania norm spalin Co2.Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.
Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki!
W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz niezłą elastycznością.Kierowcy nie będą narzekać na pracę silnika który bardzo dobrze radzi sobie na każdym biegu, jest zrywna i bardzo elastyczna a spalanie oscyluje na poziomie 7L. W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja 1.3 DIG-T która spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 i została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych GPF.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 6) | (9.6) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 9.7/10 |