Silniki Nissan VVT / DIG-T / DIG-S są stosowane w samochodach marki
Silnik Nissan 1.2 12V DIG-S o mocy 98KM z momentem obrotowym 142 Nm przy 44000 obr/min produkowany od 2011 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu B Nissan Micra. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w turbosprężarkę. Co ciekawe zastosowano tu sprężarkę mechaniczną napędzaną paskiem co przekłada się na natychmiastową dostępność mocy. To rozwiązanie daje w praktyce natychmiastową reakcję silnika zaraz po dodaniu gazu. Silnik od poprzedniej wersji 80-konnej zyskał na dynamice, lepszej kulturze pracy przy niższym spalaniu. Kierowcy nie będą narzekać na pracę silnika jego, jednostka bardzo dobrze radzi sobie na każdym biegu jest zrywna i bardzo elastyczna .
Opinia:
Czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa była przez Renault oznaczana kodem H5Ft, a przez Nissana – HR12DDT. Niestety niedługo po debiucie w 2012 r. okazało się, że sinik ma problemy z nadmiernym spalaniem oleju silnikowego, który dostawał się do komór spalania przez zużyte pierścienie tłokowe.
Problem był na tyle duży, że stał się przedmiotem pozwu zbiorowego. Kiedy wystąpił podczas gwarancji, serwisy próbowały m.in. aktualizować oprogramowanie sterowników (by ograniczyć podawanie zbyt dużych porcji paliwa, które zmywają film olejowy) czy wymieniać odmę. W grę wchodzi także odkładanie się znacznych ilości nagaru oraz zużycie napinacza łańcucha rozrządu, które istotnie skraca żywotność samego łańcucha.
5.0/10
5.0/10
6.0/10
Silnik:
HR12DDT
Rocznik:
2013
Przebieg:
10000
Spalanie:
8.0 l/100km
Odradzam
05.01.2018Marcin
(10.0)
Opinia:
Fajny silniczek idealny do miasta mało pali jest cichy i przy tym nieźle kopie to za sprawą turbinki.Auto kupione dla żony jazda po mieście,dzieci szkoła zakupy itd.Mieliśmy przedtem disela i cały czas jakieś problemy to wycieki,to wtryski itd palił mało ale koszty utrzymania duże.Obecnie podobne
parametry ale silnik niebo a ziemia ,jest bardzo dynamiczny i mało pali i nie sprawia żadnych problemów.Przede wszystkim żadnych dpf-ów dwumas itd i strach że jak stoi w korkach to się filtr zapcha.Obecnie przejechane mamy 112tys i po za serwisem nic a nic się nie dziej,auto stoi na zewnątrz i pali na najcięższych mrozach.Pod maską suchutko zero wycieków a przy dieslu ciągle gdzieś się slimaczyło.Silnik bardzo dynamiczny ze świateł zbiera się jak by pod maska było 2.0 pojemności,super elastyczność i bardzo ładnie i cicho pracuje.Polecam a o diselach to zapomnijcie !!