Silniki Nissan VVT / DIG-T / DIG-S są stosowane w samochodach marki
Silnik Nissan 1.2 12V o mocy 80KM z momentem obrotowym 110 Nm przy 4 000 obr/min produkowany od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach segmentu B Nissan Micra. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Pomimo, że silnik ma trzy cylindry to jest to praktycznie nieodczuwalne, jedynie przy niskich obrotach lekko odczuwalne są drgania. Jak na pojemność silnik jest bardzo dynamiczny i żwawy, wkręca się na obroty przez co auto bardzo dobrze się zbiera i nie ma problemu z ewentualnym wyprzedzaniem. W opinii kierowców silnik chwalony jest za bezawaryjność, dobrą dynamikę i niski poziom spalania.
Opinia:
Bezawaryjny, bardzo oszczędny silnik na łańcuszku rozrządu, przeznaczony zarówno do jazdy miejskiej i w trasy. Przeżyłem miłe zaskoczenie gdy po pierwszej dłuższej jeździe zobaczyłem średnie spalanie na trasie które wyniosło 4,2 l/100km.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
Nissan Note II/80KM
Rocznik / Przebieg:
2013/50 tyś. km
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
27.03.2018slaq
(9.3)
Opinia:
Niepozorny silnik. W dobie wszech turbo wyjątkowo fajna jednostka. Brak czwartego cylindra niedoczuwalny. W codziennej miejsko-podmiejskiej eksploatacji sprawdza się bardzo dobrze i nietrudno utrzymać średnie spalanie na poziomie 5,5-5,7l/100km. Dynamiczna jazda wymaga kręcenia na wyższe obroty. Na autostradzie przy ok 100km/h pali średnio 4,6-4,9l. Przy
120 5,5-6,0. Przy 140 ok 7,5l.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Silnik:
Note E12/80KM
Rocznik / Przebieg:
2014/ 70kkm
Spalanie:
5.6 l/100km
Polecam
15.02.2017Leszek
(10.0)
Opinia:
Silnik mam w Nissanie Micra 2011r przebieg 95tys po za serwisem wymiany oleju i filtrów nigdy nic nie robiłem.Silnik bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny,idealny do miasta i krótkie odcinki.Polecam trwały dobry silnik o niezłych osiągach,tani w użytkowaniu praktycznie tylko wymiany olejów i tankowanie