Nissan

Silnik Nissan 2.0 16V benzyna 140KM QR20DE

27187
Silnik Nissan 2.0 16V benzyna 140KM QR20DE

Silniki Nissan 2.0 / 2.4 / 2.5 benzyna są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Renault

Silnik Nissan 2.0 16V o mocy 140KM był montowany w latach 200-2012  modelach marki  Nissan Primera oraz  X-Trail. Jednostka opracowana aby zastąpić starszą wysłużoną wersję  SR20DE która nie spełniała norm spalin.Jak na tamte czasy konstrukcja zaawansowana technologicznie z szeregiem innowacyjnych rozwiązań.To pozwoliło na uzyskanie odpowiednio  norm spalin Euro3 oraz Euro 4 w zależności od modyfikacji jednostki.Silnik rzędowy w całości wykonany z aluminium blok oraz głowica z rozrządem opartym na łańcuchu. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz przyzwoity poziom spalania


W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak nie uniknął pewnych usterek. osprzętu.Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją !!! Niestety zdarzają się problemy z rozciągającym się łańcucha rozrządu już przy przebiegach 150-200 tys km,powodem jest jego cienka konstrukcja.W przypadku wymiany łańcucha trzeba -zwrócić uwagę w jakim stanie jest regulator zmiennych faz rozrządu,niestety nie należy do tanich ! Do mniej kosztowanych ale problematycznych usterek trzeba zaliczyć, awarie termostatu czy uszczelki głowicy cylindrów które często pękają


Przy większych przebiegach silnik zużywa dosyć dużo oleju.powodem są wady konstrukcyjne cylindrów oraz słabej jakości pierścienie.Ze względu na gabaryty oraz ciężar aut w których silnik jest stosowany spalanie zwłaszcza w jeździe miejskiej może nie zadowolić użytkowników..Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG jednak  silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie musimy liczyć się z kosztownym serwisem przy ich regulacji.Ze względu na dosyć duże przebiegi obecnie sprzedawanych aut z tym silnikiem warto zwrócić na wyżej wymienione problemy i przed zakupem zweryfikować stan jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobre osiągi
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • spalanie oleju
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie termostatu
  • rozciągający się łańcuch rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silniki 2.0 16V ta jednostka ma regulowane luzy zaworowe,dlatego  przy montażu instalacji LPG  zalecane jest montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Niestety będziemy zmuszeni do kontroli i  kosztownej regulacji luzów zaworowych.Proponowana montaż instalacji IV i V generacji, w przypadku montażu instalacji V generacji nie jest konieczne montowanie Lubryfikacji.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.7)
Trwałość 5.8/10
Utrzymanie 6.2/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

11%
33%
33%
11%
11%
0%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

17.01.2023 Nissan Primera P12 2,0
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry, przebieg 310kkm , oleju bierze max 1,0 l /10kkm, dobre przyspieszenie jak na 140km, jeździ na lpg od przebiegu 180kkm, spalanie na lpg: miasto 12,5l/100km, trasa 10,5l/100km, A1/S1 12,5l/100km przy prędk. 140-150km/h, z niedogodności: konieczność regulacji luzów zaworowych co 60kkm oraz wymiana łańcucha
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -dobre przyspieszenie -znośnie spalanie - wysoka kultura pracy
Wady: - konieczność regulacji zaworów - wymiana łańcucha rozrządu
  • Silnik: 140km/QR20DE
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
02.04.2021 t30
(3.0)
Opinia: Omijać szerokim łukiem. Te silniki są po prostu wadliwe. Szybko wyciąga się łańcuch, fabrycznie uszkodzone pierścienie olejowe (konsumpcja oleju), regulacja luzów przez wymianę szklanek. Do tego dochodzi problem z katem w T30 (na mnie na szczęście jie ŕafiło). W porównaniu z np F4RT Renault to
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Nie znam
Wady: konstrukcja wadliwa, nieopłacalna w naprawie.
  • Silnik: qr20de
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
06.09.2020 Nisan X-trail
(8.0)
Opinia: Dobry, po 200 tyś w X-trailu brał płyn chłodniczy , trochę olej i dojechał 280 tyś, został wymieniony na inny
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny, bezawaryjny
Wady: Apetyt na płyny, wyklepał obudowę łańcucha.
  • Silnik: 2000 QR20
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 280 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
21.01.2020 Nissan Primera P12
(5.7)
Opinia: Silnik dynamiczny, i z relatywnie niewielkim spalaniem. Jego największą wadą jest żywotność. Silnik po przejechaniu nieco ponad 180tys km, bierze ok 0,5/100km. Poza tym nie było problemów
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - Zadowalające spalanie na trasie - dobra dynamika
Wady: - żywotność - spalanie oleju
  • Silnik: 140KM/QR20
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 188 tys km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
05.11.2018 RaV
(6.0)
Opinia: 1. Na benzynie silnik pracował cicho i stabilnie, odpalał bez problemów nawet w bardzo niskich temperaturach. Wadą QR20 w X-Trailu T30 to jego niewielka moc przy tej masie auta, ma słabe przyspieszenie a pod górkę moc znika jak woda na pustyni. Spalanie benzyny to około
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: X-Trail T30 / 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007 / 285 tyś
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam