Silnik Nissan 2.0 16V o mocy 140KM był montowany w latach 200-2012 modelach marki Nissan Primera oraz X-Trail. Jednostka opracowana aby zastąpić starszą wysłużoną wersję SR20DE która nie spełniała norm spalin.Jak na tamte czasy konstrukcja zaawansowana technologicznie z szeregiem innowacyjnych rozwiązań.To pozwoliło na uzyskanie odpowiednio norm spalin Euro3 oraz Euro 4 w zależności od modyfikacji jednostki.Silnik rzędowy w całości wykonany z aluminium blok oraz głowica z rozrządem opartym na łańcuchu. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz przyzwoity poziom spalania
W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak nie uniknął pewnych usterek. osprzętu.Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją !!! Niestety zdarzają się problemy z rozciągającym się łańcucha rozrządu już przy przebiegach 150-200 tys km,powodem jest jego cienka konstrukcja.W przypadku wymiany łańcucha trzeba -zwrócić uwagę w jakim stanie jest regulator zmiennych faz rozrządu,niestety nie należy do tanich ! Do mniej kosztowanych ale problematycznych usterek trzeba zaliczyć, awarie termostatu czy uszczelki głowicy cylindrów które często pękają
Przy większych przebiegach silnik zużywa dosyć dużo oleju.powodem są wady konstrukcyjne cylindrów oraz słabej jakości pierścienie.Ze względu na gabaryty oraz ciężar aut w których silnik jest stosowany spalanie zwłaszcza w jeździe miejskiej może nie zadowolić użytkowników..Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG jednak silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie musimy liczyć się z kosztownym serwisem przy ich regulacji.Ze względu na dosyć duże przebiegi obecnie sprzedawanych aut z tym silnikiem warto zwrócić na wyżej wymienione problemy i przed zakupem zweryfikować stan jednostki.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silniki 2.0 16V ta jednostka ma regulowane luzy zaworowe,dlatego przy montażu instalacji LPG zalecane jest montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Niestety będziemy zmuszeni do kontroli i kosztownej regulacji luzów zaworowych.Proponowana montaż instalacji IV i V generacji, w przypadku montażu instalacji V generacji nie jest konieczne montowanie Lubryfikacji.
Średnia (głosów: 6) | (6.7) |
Trwałość | 5.8/10 |
Utrzymanie | 6.2/10 |
Dynamika | 8.2/10 |