Nissan

Silnik Nissan 3.0 V6 24V MPFI 193KM-200KM VQ30DE

10925
Silnik Nissan 3.0 V6 24V MPFI 193KM-200KM VQ30DE

Silniki Nissan SOHC / DOHC / MPFI są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Ford

Silnik 3.0 V6 o mocy 193KM lub 200KM znana przede wszystkim z Nissana Maxima produkowanego w latach 1996-2004. Silnik bardzo trwały, nie stwarzający większych problemów użytkownikowi a przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie, ale nie ma się co dziwić bo odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy.


Najbardziej awaryjne podzespoły to cewki zapłonowe, przepływomierz oraz czujnik spalania stukowego, dotyczy to bardziej wersji amerykańskiej. Trzeba pamiętać, że wersja silnika zza oceanu różni się układem dolotowym oraz systemem kontroli spalin. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.0 V6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika

Wady

  • kosztowny serwis
  • wysoki poziom spalania
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepływomierza
  • awarie czujnika spalania stukowego

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
0%
0%
50%
0%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

29.06.2024 NISSAN MAXIMA A33 3.0 Aut
(10.0)
Opinia: Made in Japan. Silnik najlepszy z najlepszych, niewysilony, bardzo elastyczny, z klasycznym 5-biegowym automatem, poezja. Olej tylko 5W40 lub 5W50 - interwał wymiany 10.000 km. Spalanie bardzo przyzwoite, normalna jazda to 11-12 l/100km w trybie mieszanym, (na trasie poniżej 10 l - automat z tempomatem,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - rewelacyjna dynamika - wysoka kultura pracy - bardzo dobre osiągi - niskie koszty eksploatacji
Wady: - tych silników już nie ma, zadane egzemplarze w reichu już są
  • Silnik: VQ30DE - 200KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 288.000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
27.06.2019 Nissan Maxima 3.0 V6
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo trwały.Zerowe spalanie oleju przy jeżdzie na PB.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: VQ30DE
  • Rocznik / Przebieg: 2000 320000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
09.06.2017 Grzegorz
(8.3)
Opinia: Świetny, dosyć oszczędny silnik. Bezawaryjny.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Nissan Maxima 193KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998r. 330000km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam