Silnik Nissan 2.0i 16V SR20DE występował w różnych odmianach mocy: 115, 125, 126, 131, 136, 140, 143, 150 lub 160KM. Jest to japońska konstrukcja z rodziny silników SR wykorzystywana w wielu modelach Nissana. Konstrukcja weszła do produkcji w 1989r i jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników. Silnik o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na dużą żywotność oraz niską awaryjność – można rzec, że praktycznie zerową.
Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny, za jego awarie przeważnie odpowiada napinacz łańcucha. Objawem awarii napinacza jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys. Poza tym mankamentem silnik spisuje się bardzo dobrze, ma przyzwoite parametry jest w miarę oszczędny, spalanie oscyluje na poziomie 7-8 L. Rodzina silników SR została zastąpiona po roku 2000 przez silniki z grupy QR, które spełniały wymagane normy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 3) | (9.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |