Nissan

Silnik Nissan 1.4i 16V DOHC 75KM-87KM GA14DE

8989
Silnik Nissan 1.4i 16V DOHC 75KM-87KM GA14DE

Silniki Nissan SOHC / DOHC / MPFI są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Ford

Silnik Nissan 1.4 16V GA14DE o mocy 75KM stosowany w samochodach z lat 90-tyc takich jak Nissan Almera oraz Sunny. Konstrukcja silnika bardzo prosta, nie skomplikowana z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na łańcuchu. Jednostka o niskiej awaryjności, do najbardziej awaryjnych części można zaliczyć drobne usterki elektryki, przepustnicy i napinacza łańcucha rozrządu. Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze, na plus można zaliczyć przyzwoity poziom spalania oraz niska awaryjność i bardzo dobrą dostępność części.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • tania w utrzymaniu
  • dostępność części
  • łańcuch rozrządu
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie elektryki
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
17%
17%
17%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

04.10.2024 Nissan Sunny N14 SEDAN
(9.3)
Opinia: Z silnikiem nie miałem i nie mam żadnych problemów. Jedynie co wymieniałem to napinacz łańcucha rozrządu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność, Niezawodność, niskie spalanie, rozrząd na łańcuchu
  • Silnik: 87KM / GA14DE
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 195000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
11.04.2018 Krzysiek
(9.0)
Opinia: Silnik nie sprawia żadnych problemów, nie generuje niepotrzebych kosztów: Nie pochłania oleju; Rozrząd łańcuchowy bardzo trwały; Na wysokich obrotach - od 4000 jest dosyć głośny, w normalnej jeździe jest cichy; Nie jest wysilony - nie przeciąża pozostałych elementów układu napędowego, dlatego przekłada się to na znaczną
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: N15 87KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999 - 298 kkm
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam