Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38 występuje na rynku w odmianach mocy 75, 102, 109, 136 lub 140KM i ma zastosowanie w samochodach marki BMW oraz Mini. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem bezpośrednim, dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll oraz zmiennymi fazami rozrządu z systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu obniżenie spalania.
Należą do nich m.in. bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Odmiany o mocy 109KM i 140KM pojawiły się na rynku w 2018 roku i posiadają filtr cząstek stałych GPF. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne oraz szybko reagują na pedał gazu przez co kierowca nie odczuwa, że ma do czynienia z trzycylindrowym silnikiem. Największym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 12) | (7.1) |
Trwałość | 6.8/10 |
Utrzymanie | 6.6/10 |
Dynamika | 7.8/10 |