Silnik 3.0 R6 Turbo N55B30 o mocy 306KM miał zastosowanie w szeregu modeli BMW. Jednostka 6-cylindrowa w której pierwszy raz połączono system Valvetronic z układem Turbo oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa High Precision Injection o ciśnieniu 2000 barów. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika, bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.
Do minusów jednostki należy wysoki poziom spalania w mieście na poziomie 12-15 L a wersji BMW Serii 5 GT nawet do 30L oraz koszty serwisu i części !!!W opinii użytkowników silnik wypada bardzo dobrze jest praktycznie bezawaryjny jedynie czasami niedomaga osprzęt (pompa vacum lub drobna elektronika) .Po za tym użytkownicy samochodów z tą jednostką będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetną dynamiką.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 6) | (8.0) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 9.8/10 |