Silnik BMW 1.6 Turbo N13 to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA (Citroen-Peugeot THP), która zadebiutowała w 2006 roku w Mini Cooper a od 2011 roku zagościła w modelach BMW. Silnik występował w odmianach mocy 102, 136 lub 170KM i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności od 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu z turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku.
Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki a silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 5) | (9.7) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 9.6/10 |
Dynamika | 9.8/10 |