BMW

Silnik BMW 4.8is V8 32V 355/367KM N62B48TU

33462
Silnik BMW 4.8is V8 32V 355/367KM N62B48TU

Silniki BMW N62 / N73 są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 4.8 V8 N62B48TU o mocy 355KM-367KM wszedł do produkcji w 2003 do 2010 roku i zastąpił wersje 4.6 is. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu z zastosowaniem płynnej zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Silnik charakteryzuje się świetnymi osiągami oraz wysoką kultura pracy jak przystało na jednostkę 8-cylindrową. Do minusów musimy zaliczyć wysokie koszty użytkowania takie jak serwis oraz spalanie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiagi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.3)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

13%
1%
2%
2%
1%
4%
76%
Suma głosów: 82

Opinie użytkowników

13.03.2024 BMW E60
(10.0)
Opinia: Kupiłem E60 550i rok temu, zaraz po kupnie założona instalacja LPG Stag. Przez rok czasu zrobiłem nią 50tys km, przez ten czas wymieniłem słynną rurkę wody pomiędzy głowicami (wymieniona zawczasu, moja stara była jeszcze ok) oraz równie słynną uszczelkę podstawy alternatora oraz uszczelki pokryw zaworów,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy, odpowiednia moc i moment obrotowy, trwałość i jakość wykonania. Dźwięk ze zmodyfikowanego wydechu - bezcenny! :D
Wady: brak
  • Silnik: 367KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 280
  • Spalanie: 13.5 l/100km
Polecam
13.03.2024 E65
(8.7)
Opinia: Mocny i pancerny silnik. Mam od roku, od razu założyłem lpg staga przy 300 tys km. Butla w koło cos ok 72-78l. Od razu poszły nowe cewki i świece, ponieważ był problem z wypadaniem zapłonów. Póki co nie mam żadnych problemów z silnikiem, poprzedni właściciel
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Konkretna moc i dźwięk V8 LPG
Wady: Wysoka temperatura pracy silnika Wydech fabryczny jest dość cichy
  • Silnik: 750i
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 307000
  • Spalanie: 20.0 l/100km
Polecam
25.09.2023 BMW 7 E65 750i
(7.7)
Opinia: W przeciwieństwie do poprzednika (4.4l) jest dość pancerny. Koszty obsługi oczywiście wysokie, jak to V8.
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
Zalety: znosi gaz niezła dynamika i elastyczność kultura pracy
Wady: uszczelniacze zaworowe
  • Silnik: 750i
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 20.0 l/100km
Polecam
05.06.2021 Michał
(7.3)
Opinia: dobry silnik, bierze ok. 2 litry na 15tys, słabą stroną są uszczelniacze zaworowe
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 650i
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 389tys
  • Spalanie: 20.0 l/100km
Polecam
27.06.2018 Roki
(8.0)
Opinia: Silnik godny polecenia pod warunkiem że mamy gruby portfel,ceny serwisu przyprawiają o zawrót głowy a wizyty na stacji są częstsze niż się komuś może wydawać.Po za tym silnik o bardzo wysokich parametrach pięknej pracy świetnej dynamice i elastyczności.Ogromnym plusem jest zerowa awaryjność a sam silnik
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW X5 E70 4.8 355KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 210.tys
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam