Silniki BMW M50 / M52 / M54 / M30 są stosowane w samochodach marki
Silnik 2.2 R6 M54B22 o mocy 170KM miał zastosowanie w samochodach BMW Serii 3 Serii Z3 oraz Z4. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.
Opinia:
BMW e60 520i z M54b22 wcześniej
E39 520i ,a zaczynałem od e34 520i
Zawsze słyszałem że te auta nie jadą co jest bzdurą auto jedzie i to bardzo dobrze jeżeli seba z pod remizy szuka atrakcji to minimum m54b30 miałem okazję jeździć wszystkimi trzema wersjami M54
b22,b25 i b30 dwie pierwsze to przepaści nie ma wręcz bym powiedział że różnice jest lekko odczuwalna ale żeby była to przepaść to napewno nie! Ostatnim no to czuj różnicę i to sporo ale to już kwestia indywidualna czy potrzebujesz więcej mocy i do czego? Ja używam auta 70% cykl mieszany 30% trasa więc w zupełności wystarcza mi m54b22
Co idzie za tym że jest to bieda edyszyn łatwiej trafić na dobry egzemplarz co jest kluczowe przy zakupie…
Najważniejsze jest żeby był bezwypadkowe i nie skalany tuningiem przez Mpowerowców!
Jeżeli już trafimy bezwypadkowe egzemplarz to jest najlepszy wybór w tym segmencie z tego okresu
Każdy kto kupuje zakładam że jest świadomy kosztów i serwisu!
Zaniedbanie kosztuje tyle co kolejne e60!
Dla mnie rewelacja stosunek do ceny!
Auta powoli idzie w górę z cenną jeśli chodzi o e60 530i m54b30 z manualem to napewno będzie klasyk!
Z resztą jak każde z silnikiem serii „M”
Ostatnie prawdziwe BMW
Świetnie wywarzone i prowadzi się jak najbardziej dobrze
Stylistyka ponad czasowa auto starzeje się bardzo dobrze .
Materiał wykorzystane bdb jakość
Z każdym BMW nie miałem problemów z odsprzedać niska utrata wartości
Auto przed liftingiem naprawdę miło się serwisuje wręcz jest to przyjemność serwisować M54 co też było kluczowe przy zakupie ze względu na to że większość naprawy sam robię w przydomowych warunkach.
Bogaty rynek części nowych i wtórnych co jest największą zaletą przy samodzielnej naprawie czy też doposażenie auta w topowe gadżety typu fotele „ komforty” , roleta , zmiana koloru wnętrza , etc nie stanowi problemu…
Co daje nam pole do popisu i możemy sobie stworzyć własna konfigurację.
9.0/10
9.0/10
7.0/10
Zalety:
Prosta sprawdzona konstrukcja BMW
Dostęp do części i okres oczekiwania
Dźwięk to poezja R6
Zawsze odpala 🤣🥳
Oby jak najdłużej ten stan się utrzymał
Wygodny na trasy i podróż służbowe
Wady:
Spalanie ostyluje od 10 litrów w górę limitu jeszcze nie sprawdziłem ale na pełnej 15 litrów nie stanowi problemu
Częsty serwis i kontrola osprzętu …
Łańcucha rozrządu
Vanosów
Pokrywy zaworów jest plastikowa wymienia się z uszczelka lubię pękać i ciężko to ma pierwszy rzut oka dostrzec
Świece ,
cewki standart w każdym aucie
Termostat
Pompa wody
Czujnik położenia wałka
Odma
Uszczelki podstawy oleju i u podstawy bagnetu ( tak przedliftowe e60 z M54 ma jeszcze bagnet oleju 🥳)
Brak wskaźnika temperatury chłodzenia to jest bardzo kiepski żart ze strony BMW
Podporą wału
Łączniki gumowe wału
Stan tylnych hamulców kotwy itd są zestawy naprawcze więc tragedii nie ma
Dwumasowe sprzęgło w manualu nie należy do najtańszych , więc warto kupić najlepsze by nie wracać do tematu
Lampy przednie nie są tanie w regeneracji
UPG też się zdarza
Więc z tym pancernym silnikiem to tak średnio bym powiedział 🤣
Warto sprawdzić stan pierścieni na tłokach jeżeli będzie ku temu okazja …
Silnik:
170KM m54b22
Rocznik:
2004
Przebieg:
289.000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
23.11.2023BMW e46 Touring
(9.0)
Opinia:
Rocznik 2001 M54b22 Touring. 8 lat w moich rękach.. Przebieg 310 000. Na gazie około 90 000. Olej Valvoline synth power 5w40. Olej wymieniany do 15 000. Od wymiany do wymiany max 0,5 litra dolewek. Silnik fajny, ale jak chcemy dać czadu, to trzeba
mieć ok. 3500 obrotów, wiadomo benzyna. Może to demon przyspieszenia nie jest, ale jak się zapnie 2 czy 3 przy 3500 - 4000 obrotów to potrafi wgniesć w fotel. Jakieś tam małe wycieki są z miski.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Mimo wszystko przyspieszenie.
Praktycznie bezobsługowy. Oleje, filtry, świece.
Wady:
Trochę pali, ale jak jest gaz to nie ma tego problemu.
Drobne wycieki.
Silnik:
170
Rocznik:
2001
Przebieg:
310000
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
08.03.2021e46
(7.3)
Opinia:
Silnik ładnie brzmi, nie pali dużo jak na 6 cylindrów, ale o wyścigach zapomnijcie. Niby 177 koni, ale zanim przemielisz w biegach to diesle po sto pare koni już Ci odjadą :).
10.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
trwałość, brzmienie, dobry do lpg, spalanie
Wady:
6 cylindrów, a dynamika tylko troche lepsza od 4 cyl. Przy dużych przebiegach i nie dbaniu pali sporo oleju.
Silnik:
177/m54b22
Rocznik:
2005
Przebieg:
155 000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
16.08.2020bmw e60
(6.7)
Opinia:
Na poczatku chce zaznaczyć ze jesli ktos oczekuje szybkich startów z pod swiateł i efektu wbijania w fotel to nie z tym silnikiem.
Jednak odwdziecza sie fantastyczna kulturą pracy i wielką elastycznoscią , posiadam 6 biegowy manual i jedzie sie calkiem przyjemnie. Odrazu czuc ze
to V6.
Przed zakupem koniecznie sprawdzic auto od spodnu na podnosniku bo silnik lubił wycieki , i wsumie to jego jedyna wada.
Spalanie w miescie ok 10-11 l. w trasie mozna zejsc nawet do 7
8.0/10
8.0/10
4.0/10
Zalety:
bezawaryjnosc kultura pracy elastycznosc
Wady:
przy niedbaniu o auto czesto lubia powstawac wycieki z roznych podzespołów silnika
Silnik:
2,2 170 km
Rocznik:
2004
Przebieg:
190
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
25.10.2018Maciej
(7.0)
Opinia:
Silnik trwały, dość dobry w eksploatacji lubi lpg, duża dostępność część zamiennych używanych i nowych, utrzymanie auta nie jest zbyt kosztowne, historia lubi się powtarzać z uszczelką głowicy, jest spora różnica temperatury silnika między 1 a 6 cylindrem, wystepuje przeciekanie silka w okolicach miski oraz
pokrywy zaworów. Silniki sa często wyeksploatowane co wiąże sie z duzyni kosztami po zakupie