Opel

Silnik Opel 1.4 16V VVT ecoFLEX 90KM B14XEL

29466
Silnik Opel 1.4 16V VVT ecoFLEX 90KM B14XEL

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.4 16V VVT ecoFLEX o mocy 90KM to jednostka z rodziny 0 o nieskomplikowanej konstrukcji, co przekłada się na niską awaryjność. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, również plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu, niestety nie jest on niezniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km oraz rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka i wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i głośną pracą na wyższych obrotach. Poza tym silnik jest dobrą i trwałą konstrukcją co przekłada się na niskie koszty użytkowania i duże przebiegi bez większych awarii.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • hałaśliwy na wyższych obrotach
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.9)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

42%
0%
26%
5%
16%
5%
5%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

21.03.2021 Astra G Classic
(9.0)
Opinia: Szukałem Astry G 1.4 90KM Twinport w dobrym stanie i znalazłem: od znajomego. Zakup z salonu w moim mieście, serwis w moim mieście. Auto przejechało w ciągu 2 lat 20000km i sprawdza się doskonale: do miasta i na trasę. Ten silnik to bezproblemowa eksploatacja i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezproblemowy, zawsze odpali i zawsze pojedzie. W Astra G i Corsa sprawdza się doskonale, łącząc ekonomię (2500obr) i dynamikę (gdy kręcić w pobliżu 4000obr). Pojedzie 80kmh, jak i 120kmh na autostradzie. Dobrze zestopniowana skrzynka biegów. Latem pali 5,8.
Wady: Spalanie oleju - około 0,5l na 1000km przy przebiegu 200000km. Głośna praca łańcucha gdy napinacz nie jest zalany olejem (pilnować stanu oleju i trzymać MAX)
  • Silnik: 14XER 90KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
26.09.2018 Maciej
(5.7)
Opinia: Nie polecam, mam ten silnik w astrze H, jeśli jedzie się samemu to czuć że samochód mógł by mieć więcej mocy. Gdy jedzie się w więcej niż 2 osoby, dynamika jest tragiczna. Silnik ma za mało mocy, w założeniu miał mało palić a w rzeczywistości
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Ecoflex 90km
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
21.08.2017 Sebastian
(6.0)
Opinia: Silnik jak najbardziej godny polecenia,niezawodny bardzo cichy i oszczedny.Mam go od nowości i nigdy mnie nie zawiódł a koledzy mają auta spod znaku VW i co chwile meldują się w serwisie.Autko ładnie chodzi dobre do miasta ale na trasie świetnie sobie radzi.Same plusy ++++++++
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Corsa E/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014/74.000km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam