Silnik 1.0 12V Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 90KM lub 105KM to trzy cylindrowa konstrukcja inżynierów z Rüsselsheim. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie niskiej kultury pracy jednostki trzy cylindrowej oraz zastosowaniu technologii, która pozwoli na osiągnięcie wysokich parametrów przy niskim poziomie spalania. W silniku zastosowano wiele nowinek technologicznych, które wpłynęły na wysoka kulturę pracy silnika. Blok został odlany z aluminium co przekłada się na niższą masę oraz zredukowanie hałasu, również na kulturę pracy wpływa zainstalowanie wałka wyważającego w misce olejowej, który jest napędzany łańcuchem odwróconymi zębami co przekłada się na cichszą pracę.
Dodatkowo zastosowano specjalne osłony silnika, wału oraz kolektora dolotowego.Te zabiegi zapewniły bardzo cicha pracę silnika oraz wysoką kulturę. Silnik wyposażony w Turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa ze specjalnymi sześciootworowymi wtryskiwaczami paliwa, wszystko to przekłada się na bardzo niski poziom spalania oraz świetna dynamikę. Prowadząc auto z tą jednostką nie odczujemy, że jest to silnik trzy cylindrowy a dynamika i przyspieszenie w nie jednym silniku o wyższej pojemności nie jest tak dobry
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 3) | (9.1) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 9.3/10 |