Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2013 roku wraz z modelem Astra J. Jednostka została wyposażona między innymi w system start&stop co pozwoliło na obniżenie emisji spalin o 13% w porównaniu do poprzedników i spełnienia norm Euro6.Silnik jest wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę, posiada zmienne fazy rozrządu a wałki napędzane są łańcuchem. W opinii użytkowników uchodzi za trwały nie sprawiający większych problemów, dynamika oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie .Na minus trzeba zapisać dosyć wysoki poziom spalania ,niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tej jednostki.
Opinia:
Opel Insignia 2015 przejechane 85 tyś km. Bez zastrzeżeń co do silnika - sama Insinia to inna historia. Spalanie jak na moc i wielkość (prawie 5 m i 1600 kg na pusto) auta na bardzo rozsądnym poziomie. Wyjazd na urlop i normalna jazda autostradowa 130-140
km/h spalanie średnie na 3 tyś km 7,5 l/100 km. Jak się jedzie pogoni powyżej 170 km/h to zaczyna żłopać ale to nie powinno dziwić. I tak nigdy mi średnio na baku nie spaliła więcej jak 15,0 l/100 km. Skoda Octavia 1,4 TSI potrafiła przy podobnych prędkościach ( 170-200 km/h) łyknąć 19 l/100 km. Silnik trochę nerwowo pracuje na wolnych - tak jakby mu zapłon wypadał - ale tak było od pierwszego km i serwis twierdzi, że nie ma nieprawidłowości. Co nie znaczy że to nie wkurza. Ogólnie silnik jak najbardziej ok