Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFlex A14NET o mocy 140KM wszedł do produkcji w roku 2009 i zasilał szereg modeli marki Opel takich jak Astra, Mokka, Zafira czy Insignia jak również Chevrolecie Cruze, Trax i Orlando.Możemy rozróżnić kilka odmian tej jednostki która występowała z różnymi mocami jak również różnym osprzętem.Pierwsza wersja wykonana została z żeliwa (blok) i aluminium (głowica) z niskociśnieniowym turbodoładowaniem 0,5 bara w wersji A14NET.Konstrukcja silnika oparta została na starszej odmianie w której wprowadzono szereg nowinek.Znajdziemy tu wspomniana turbospreżarkę,łańcuch rozrządu z hydraulicznymi popychaczami oraz dwumasowe koło zamachowe które w znaczącej kwestii poprawiało kulturę pracy.Ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa silnik świetnie nadaje się do montażu instalacji LPG. Jak na tamte czasy konstrukcja silnika bardzo nowoczesna i zaawansowana technologicznie co przełożyło się na dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.
Awarie! Niestety konstruktorzy nie ustrzegli się błędów co przełożyło się na dosyć dużą awaryjność.Do najczęstszych trzeba zaliczyć wycieki z pod pokrywy zaworów oraz uszczelniacza wału korbowego.Kolejnymi przypadłościami są pękające plastikowe pokrywy zaworów oraz kolektorów dolotowych,Często dochodzi do awarie turbosprężarki a dokładnie pęknięcia kolektora sprężarki co doprowadza do jej zatarcia.Użytkownicy sygnalizują wiele innych drobnych problemów z osprzętem jak również bardzo poważnych takich jak wypalenia zaworu czy zatarcie tłoków.Wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki i jej użytkowania zdarzają się silniki o dużych przebiegach w których nie występują poważne usterki.Warto przed ewentualnym zakupem dokładnie sprawdzić stan oraz historię danego auta .
W roku 2015 weszła nowa odmiana która przeszła szereg modyfikacji zmieniono układ wtryskowy na bezpośredni a cała konstrukcja wykonana została z aluminium.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Moc maksymalna 103 kW (140 KM)4900-6000 obr/min.
Moment maksymalny 200 Nm/1850-4900 obr/min
Średnia (głosów: 25) | (7.0) |
Trwałość | 6.2/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 7.8/10 |