Silnik Opel 1.4 16V TwinPort 90KM Z14XEP

97190
Silnik Opel 1.4 16V TwinPort 90KM Z14XEP

Silniki Opel TwinPort są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Fiat

Silnik Opel 1.4 16V TwinPort o mocy 90KM znajdziemy w wielu popularnych modelach Opla. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność. Dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu niestety nie jest niezniszczalny. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km.


W szczególności trzeba uważać na  rozciągający się łańcuch który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 160 tys/km. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka wtedy odwdzięczają się niskim poziomem spalania około 7L, natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy. Reasumując jednostka 1.4 Twinport jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500 tys bez poważniejszych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (7.9)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 5.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 2

Najbardziej awaryjna część

18%
4%
22%
4%
7%
3%
41%
Suma głosów: 123

Opinie użytkowników

04.09.2023 Opel Astra H
(8.3)
Opinia: Silnik idiotoodporny. Mój nie bierze ani grama oleju, kulturą pracy może nie powala, tak samo dynamiką, ale na miasto w 100% wystarcza. Na trasie nie jest zbyt komfortowo, w Astrze H przy 140 KM/h uderzamy już w okolice 4 tysięcy obrotów, ale da się.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwały, ekonomiczny, tani w utrzymaniu
Wady: słaba dynamika i kultura pracy
  • Silnik: Z14XEP 90KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 238600
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
03.05.2023 Astra H
(3.7)
Opinia: Po zdanym egzaminie postanowiłem kupić Opla Astra H z Niemiec. Praca silnika nie chodzi idealnie na benzynie... a na gazie... można powiedzieć tak że lepiej ale nie do końca. Po paru tygodniach był wyciek oleju. Zostawiłem go w serwsie i był czas do naprawy
  • 7.0/10
  • 3.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Jazda w mieście.
Wady: Bardzo głośna praca, słabe przyspieszenie, zwiększone zużycie spalania i awaryjność.
  • Silnik: 1.4 90koni
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 11.7 l/100km
Odradzam
28.12.2022 Astra H Elegance, Kombi
(8.0)
Opinia: Posiadam Astrę od roku, przesiadłem się do niej ze względu na panującą renomę o silniku 1.4 Opla, który według wielu opinii jest jednym z trwalszych silników. Nic dodać nic ująć, silnik jest naprawdę "debiloodporny", nie ma co mówić jedyną wadą mojego egzemplarza, były zepsute dwa
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Pakowne autko; Części nie są drogie; Spalanie jest na naprawdę przyzwoitym poziomie; Silnik jest trwały i odporny na wiele niedogodności; Dobre dla początkujących kierowców; Rozrząd jest na łańcuchu;
Wady: Karoseria w oplu jest jak masło, strasznie się rysuje; Jest po prostu powolne, nie raz może się zdawać, że na niektórych biegach jest nie czułe na gaz; Spala dużo oleju sam producent zaleca 1l/1000km;
  • Silnik: 1.4
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
18.04.2022 astra g
(8.7)
Opinia: Przy 221tyś zagazowany. Jeżdzi bardzo dobrze , do tej pory wymieniony alternator i 1000 km temu cewka ,rozrząd do tej pory nie wymieniany. Olej niestety pobiera, cały czas 5w30 co 15tyś razem od wymiany do wymiany dolewam około 5 litrów. nie wiem ile spala
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjność
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
29.12.2021 Opel Astra H 2008 r.
(8.0)
Opinia: Jeździłem Astrą H z tym silnikiem przez ok rok, potem auto zostało w rodzinie i nadal jest. Nieprawdą jest informacja o poborze oleju, musi to dotyczyć wyłącznie zaniedbanych jednostek. U mnie stan oleju od wymiany do wymiany (10 - 12 kkm) nie zmieniał się. Auto
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - niskie spalanie. Średnio latem przy spokojnej jeździe ok 6,5 - 7 l /100 km, zimą do 8 l / 100 km W trasie przy spokojnej jeździe 5 l / 100 km - prosta konstrukcja, niedrogie i dostępne części - dynamika ok, jeżeli ktoś nie jeździ
Wady: - do Astry nieco za słaby w trasie, do miasta ok. Żeby wykrzesać moc, trzeba kręcić powyżej 4 RPM, ale to normalne w jednostce wolnossącej 16V - głośny, nawet po wymianie łańcucha. Taka jego uroda. Niestety. - regularnie pada czujnik ciśnienia oleju, co skutkuje dużym wyciekiem.
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 207000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam