Opel

Silnik Opel 1.8 16V VVT ecoFLEX 140KM A18XER

79313
Silnik Opel 1.8 16V VVT ecoFLEX 140KM A18XER

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.8 16V VVT ecoFLEX A18XER miał zastosowanie w samochodach Opel Insignia i Zafira a także Alfa Romeo 159, Chevrolet Cruze, Chevrolet Orlando oraz Fiat Croma II. Silnik zaawansowany technologicznie z szeregiem nowych rozwiązań. Między innymi w silniku brak klasycznego EGR-u, został zastosowany inny bardziej przyjazny sposób, który umożliwia samoczyszczenie. W silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu a luzy zaworowe są regulowane przez szklankowe popychacze. Kolektor ssący plastikowy sterowany elektrycznie sterownikiem oraz termostat sterowany elektrycznie. Silnik dynamiczny o bardzo dobrej kulturze pracy, kierowcy chwalą jednostkę za dobre osiągi przy umiarkowanym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.8)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

65%
2%
6%
2%
6%
4%
16%
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

05.08.2023 ZAFIRA
(7.3)
Opinia: Witam mam silnik A18XER w zafirze i jakoś sobie radzi. Nikt nie porusza tematu uszczelki pompy oleju przy ponad 200000 tysiącach cieknie. A można to zrobić podczas wymiany rozrządu aby uniknąć podwójnej robocizny i zmarnowanego czasu. Dla mechaników fajnie bo koszty robocizny wysokie więc nie
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 140 A18XER
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 217700
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
28.01.2022 Opel Insignia
(9.0)
Opinia: Mam ten silnik w aucie Opel Insignia, nie narzekam, jak na dużą masę auta dość dynamiczny, przy przebiegu 140k powoli zaczynają się odzywać koła zmiennych faz rozrządu, poza tym wszystko ok. Przy przebiegu 118k założona instalacja LPG, nie widzę różnicy w pracy na gazie.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mało awaryjny, dość dynamiczny
Wady: Koła zmiennych faz rozrządu, mechaniczne popychacze
  • Silnik: A18 XER
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 140 000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
21.02.2019 Vectra C
(8.7)
Opinia: silnik jak na razie bezproblemowy po zakupie przy 165 tys wymieniłem koła zmiennych faz rozrządu oraz zestaw paska rozrządu zagazowany , oleju jak na razie nie bierze
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 140 KM Z18XER
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
14.12.2018 Greg
(5.0)
Opinia: Jak można napisać że silnik XER czyli na sztywnej szklance dobrze współpracuje z LPG. Ten silnik się do tego nie nadaje - kontrola luzu co 30kkm a regulacja lekko ponad 1000. Ile jest w internecie ludzi którzy trafili do warsztatów z wypalonymi gniazdami zaworowymi i
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Z18XER Z16XER A18XER A16XER/140
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
13.06.2018 Marcin
(8.7)
Opinia: Mam ten silnik w Cruze 1.8, fabryczna instalacja LPG. Nic nigdy się nie zepsuło, ale dbam o silnik. Olej wymieniam co 12000 - 15000 km. Na LPG bardzo ekonomiczne auto, do tego duże i wygodne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Cruze 1.8 141KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 129 000km
  • Spalanie: 9.3 l/100km
Polecam