Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC o mocy 101KM miał zastosowanie od 2000 do 2006 roku. W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmian. Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4.Czasami zdarzają się awarie sterowania silnika i koniecznie musimy uważać na poziom oleju silnik bardzo lubi olej.jedną z poważniejszych usterek jest strzępienia paska rozrządu. Kierowcy chwalą sobie silnik za przyzwoity poziom spalania,dostępność części i bezawaryjność.Reasumując jednostka 1.6 16V ECOTEC jest konstrukcja bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik Z16XE-Rozrząd
po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.
przed 2002r wymienia się co 60 tys. km.
Specyfikacja zmian i modyfikacji
-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.
Średnia (głosów: 6) | (7.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 6.2/10 |