Silniki Opel ECOTEC są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.0 ECOTEC Turbo o mocy 175KM z oznaczeniem Z20NET to jednostka która miała zastosowanie w samochodach Opel Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz niektóre części które nie należą do tanich.
Przykładem jest wymiana rozrządu, który składa się z trzech łańcuchów, dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez które może przeskoczyć łańcuch a wiąże się to z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Opinia:
Naprawdę żwawy. Ma się wrażenie, że dysponuje mocą 220, a nie 175 KM. Fajnie brzmi, bardzo fajnie przyspiesza. Serwis jest drogi, a jakby tego było mało w kraju, w którym niepodzielnie rządzi VW, mechanicy miewają problem z ogarnięciem tej jednostki.
7.0/10
5.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika
Brzmienie
Wady:
Spalanie
Często pojawiające się mniejsze lub większe awarie (napinacz łańcucha, ubytki płynu chłodniczego, trudno diagnozowalne spadki mocy)
Silnik:
175
Rocznik:
2003
Przebieg:
246000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
24.12.2019Signum
(7.0)
Opinia:
Potwierdzam ze silnik ok. Mój stracił swoje życie przy 498000 km. Szukam teraz drugiego z kompletnym osprzętem najlepiej z Anglika. Proszę o kontakt
9.0/10
6.0/10
6.0/10
Silnik:
silnik z20net
Rocznik:
2003
Przebieg:
498000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
12.08.2019vectra c Kombi
(8.0)
Opinia:
silnik idealny do gazu dlaczego więc ma wystawioną informację "niezalecany do instalacji LPG"
generalnie już mam drugą vectrę z tym silnikiem i sprawuje się wyśmienicie
pierwszą sprzedałem z przebiegiem 330kkm w ogóle nie brała oleju od wymiany do wymiany bez dolewek wycieków itp.
występowały w tym
silniku dwa rodzaje turbin w moim odczuciu Garret zbierał się troszkę lepiej ale za to miał częstsze awarie zaworu bocznikowego
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Silnik:
175km / z20net
Rocznik / Przebieg:
330kkm
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
29.10.2018Marcin
(9.3)
Opinia:
Silnik montowany w Saabie pod kodem B207 ( lekka modyfikacja w B207R). Oprócz łańcucha ( jak się używa odpowiedniego oleju i wymienia częściej niż 15 000) nie powinien sprawiać problemów. Bardzo dobry pod LPG - przejechałem na gazie 100000 i nie ma problemów. Pod warunkiem
że LPG montowane u gazownika który wie co to AFR.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Silnik:
Signum 310 KM
Rocznik / Przebieg:
2006 / 280000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
06.10.2018Kuba
(8.3)
Opinia:
Polecam ten silnik, pomimo problemów z napinaczem łańcucha jednostka nie do zajechania i bardzo podatna na modyfikacje. NADAJE SIĘ DO GAZU IDEALNIE ja mam LPG i przejechałem na gazie 80000km. Warunkiem jest porządny warsztat LPG, który potrafi założyć i wystroić instalację.