Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 3.2 V6 DOHC Y32SE o mocy 218KM wprowadzony w 2000 roku miał zastosowanie w Oplu Omega B. Jest to konstrukcja oparta na odmianie 3.0 V6 X30XE, została wyposażona w dwie sondy lambda, dwa katalizatory, podwójną cewkę oraz elektroniczny gaz. Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Te modernizacje spowodowały, że serwis jest kosztowny a części nie należą do tanich. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a kultura pracy jest na wystarczającym poziomie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
Wady
drogi serwis
drogie części osprzętu
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 60.000
Ilość oleju silnikowego:
5.8 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Silnik ten siedzi w mojej Omedze B FL. Bardzo fajna V-ka: dynamiczna, zrywna i nie skarcona doładowaniem.. Pięknie brzmi, aż się prosi o założenie lepszego wydechu: półprzelotu lub Duplexa..
Jest to poprawiony X30XE - 3.0 V6, w którym po znacznym przebiegu zaczynała klekotać panewki.
Spalanie PB95
ok. 13L-16L w cyklu mieszanym. Ścisłe zakorkowane miasto ponad 20L.
Mam oczywiście LPG i pali ok. 15-18L średnio, co już nie rujnuje kieszeni :)
Silnik pracuje standardowo z 4 biegowym automatem GM, co nadaje limuzynowego charakteru.
Przyspieszy jak należy, ale całość ze skrzynią zachęca do spokojnej, dostojnej jazdy.