Silnik PSA 1.6 16V THP o mocy 156-163KM to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA (Citroen-Peugeot) stosowana od 2010 roku. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu, z turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg.
Konstrukcja ta na początku swojej produkcji była najbardziej narażona na ten problem,w tej odmianie ten problem został znacznie poprawiony. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika oraz osprzętem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 13) | (6.2) |
Trwałość | 5.5/10 |
Utrzymanie | 5.1/10 |
Dynamika | 7.9/10 |