Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 16V 140KM EW10 A

90393
Silnik PSA 2.0 16V 140KM EW10 A

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW10 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu VVT, wtrysk sekwencyjny Magneti Marelli 6LP a układ wydechowy został wyposażony w katalizator wstępny. Te i inne nowości miały wpłynąć na poprawienie dynamiki, elastyczności silnika oraz na niższy poziom spalania.


Dodatkowo silnik spełnia normy spalin Euro4. Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Użytkownicy, którzy zamontowali instalację LPG będą zadowoleni bo silnik świetnie współpracuje z gazem i dodatkowo posiada hydrauliczna regulację zaworów. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą usatysfakcjonowani z kultury pracy silnika i jego osiągów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobrze współpracuje z LPG

Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (8.8)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 0

Najbardziej awaryjna część

44%
8%
8%
5%
22%
6%
8%
Suma głosów: 101

Opinie użytkowników

19.03.2024 Peugeot 307 FL
(9.7)
Opinia: Peugeot 307 (2005, FL) noPb+LPG Kupiłem z przebiegiem 186kkm, teraz ma 350kkm. Po wyregulowaniu LPG nie doświadczam błędów typu antypollution, żadnego checka. Konieczna wymiana pokryw głowicy zaworów, bo uszczelka zintegrowana z pokrywą, żadne silikony nie dają rady - tylna pokrywa ma kiepski dostęp, więc poszedł oryginał, a
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobra praca na LPG, duża dynamika, przyjemny dźwięk, choć przy dużej prędkości głośny.
Wady: Lubi pić olej i się pocić, trzeba dbać o uszczelnienia.
  • Silnik: 140KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.03.2024 C4 Grand Picasso I
(10.0)
Opinia: Użytkuję od 3 lat w C4 Grand Picasso, 7 osob, waga własna ponad 1600 kg; kupiłem z przebiegiem 165 000 i przejechałem ponad 40 000. Silnik jest cichy, pracuje płynnie bez względu na swoją temperaturę. Wymieniam olej raz na rok lub co 10-15 000 km,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezawodny, w rękach dbałego kierowcy to naprawdę nie wiem, co w nim może się zepsuć.
Wady: Bierze pokusa, by napisać, że dużo pali; ale jak się policzy "ból kieszeni" przy naprawach tych "oszczędnych", nowoczesnych jednostek, to nie wiem, co się bardziej opłaci.
  • Silnik: 140 KM, model silnika RFJ
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
28.10.2023 Citroen C5 2.0 16v 140 K
(10.0)
Opinia: Auto posiadam 10 lat i zrobiłem nim 140 tyś więc coś mogę już o nim powiedzieć a nie wróżyć z fusów. Silnik bezawaryjny. Wymieniłem tylko sondy lambda. Ktoś napisał że bierze mu 5 L oleju na 15 tyś, to musi być w takim razie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały, cichy, dynamiczny, oszczędny, tanie części zamienne
Wady: Nie ma
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
07.06.2023 Peugeot 407 sw
(9.0)
Opinia: Kawał solidnego silnika.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo dynamiczny jak na silnik wolnossący. Moc dostępną w bardzo szerokim zakresie obrotów. Auto ma 15 lat a silnik zero wycieków. Odpala od strzała. Bardzo szybko się nagrzewa w zimie.
Wady: Głośny na wysokich Obrotach
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
07.11.2021 C5 1 FL
(8.7)
Opinia: Citroën był wieloletnim mistrzem świata konstruktorów w rajdach samochodowych,a tam silniki były 2 litrowe,więc te silniki ma "obcykane".Dobry silnik.Pali za pierwszym razem niezależnie od pogody.Czuć pod nogą te 140 kucyków.Dynamika dobra.Bardzo długa piątka,bo ciągnie od 60 km/h do końca.Cichy.Zrywny.Zero wycieków.Jeżdżę dużo autostradą i prawdopodobnie przez
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niezawodne uruchamianie. Bezawaryjność. Praca z LPG. Dynamika. Spalanie. Kultura pracy.
Wady: Pobór oleju. Dziwne szarpanie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem.
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 260 tys.
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię