Silnik PSA 2.0 16V 140KM EW10 A

97088
Silnik PSA 2.0 16V 140KM EW10 A

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW10 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu VVT, wtrysk sekwencyjny Magneti Marelli 6LP a układ wydechowy został wyposażony w katalizator wstępny. Te i inne nowości miały wpłynąć na poprawienie dynamiki, elastyczności silnika oraz na niższy poziom spalania.


Dodatkowo silnik spełnia normy spalin Euro4. Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Użytkownicy, którzy zamontowali instalację LPG będą zadowoleni bo silnik świetnie współpracuje z gazem i dodatkowo posiada hydrauliczna regulację zaworów. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą usatysfakcjonowani z kultury pracy silnika i jego osiągów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobrze współpracuje z LPG

Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (8.9)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 0

Najbardziej awaryjna część

41%
8%
10%
6%
20%
6%
8%
Suma głosów: 110

Opinie użytkowników

20.06.2024 Citroen C5 X7
(9.3)
Opinia: Auto przez ponad 10 lat w rodzinie, LPG - Lovato. Samochód od 80 000 km do 280 000 km w posiadaniu, od początku naszego użytku w gazie. Na moim utrzymaniu nie miał łatwo, bo nogę mam bardzo ciężką, ale wymiana oleju czasami nawet częściej niż co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - Dynamika jak na wolnossący wielopunktowy - Brak poważnych usterek mechanicznych - Tani w utrzymaniu
Wady: - "Powierzchowna" elektryka typu cewki lub sondy - Dla niektórych spalanie - Standardowe dla koncernu PSA lokowanie poszczególnych części - wada pod uwagę jeśli robimy wszystko samemu
  • Silnik: EW10 140KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 285000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
19.03.2024 Peugeot 307 FL
(9.7)
Opinia: Peugeot 307 (2005, FL) noPb+LPG Kupiłem z przebiegiem 186kkm, teraz ma 350kkm. Po wyregulowaniu LPG nie doświadczam błędów typu antypollution, żadnego checka. Konieczna wymiana pokryw głowicy zaworów, bo uszczelka zintegrowana z pokrywą, żadne silikony nie dają rady - tylna pokrywa ma kiepski dostęp, więc poszedł oryginał, a
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobra praca na LPG, duża dynamika, przyjemny dźwięk, choć przy dużej prędkości głośny.
Wady: Lubi pić olej i się pocić, trzeba dbać o uszczelnienia.
  • Silnik: 140KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.03.2024 C4 Grand Picasso I
(10.0)
Opinia: Użytkuję od 3 lat w C4 Grand Picasso, 7 osob, waga własna ponad 1600 kg; kupiłem z przebiegiem 165 000 i przejechałem ponad 40 000. Silnik jest cichy, pracuje płynnie bez względu na swoją temperaturę. Wymieniam olej raz na rok lub co 10-15 000 km,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezawodny, w rękach dbałego kierowcy to naprawdę nie wiem, co w nim może się zepsuć.
Wady: Bierze pokusa, by napisać, że dużo pali; ale jak się policzy "ból kieszeni" przy naprawach tych "oszczędnych", nowoczesnych jednostek, to nie wiem, co się bardziej opłaci.
  • Silnik: 140 KM, model silnika RFJ
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
28.10.2023 Citroen C5 2.0 16v 140 K
(10.0)
Opinia: Auto posiadam 10 lat i zrobiłem nim 140 tyś więc coś mogę już o nim powiedzieć a nie wróżyć z fusów. Silnik bezawaryjny. Wymieniłem tylko sondy lambda. Ktoś napisał że bierze mu 5 L oleju na 15 tyś, to musi być w takim razie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały, cichy, dynamiczny, oszczędny, tanie części zamienne
Wady: Nie ma
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
07.06.2023 Peugeot 407 sw
(9.0)
Opinia: Kawał solidnego silnika.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo dynamiczny jak na silnik wolnossący. Moc dostępną w bardzo szerokim zakresie obrotów. Auto ma 15 lat a silnik zero wycieków. Odpala od strzała. Bardzo szybko się nagrzewa w zimie.
Wady: Głośny na wysokich Obrotach
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię