Silnik PSA 1.8 16V o mocy 125KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW7 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu a sama jednostka spełnia normy Euro4.Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Przy bardzo dużych ubytkach oleju trzeba liczyć się, że przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe lub pierścienie.
Użytkownicy którzy zamontowali instalację LPG często narzekają na problemy takie jak falowanie, przerywanie o ciężkie odpalanie, często wymieniają takie elementy jak cewki, kable, świece i problem pozostaje .Przyczyną tych objawów może być problem z odpowiednim zestrojeniem instalacji. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 7) | (8.0) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 6.1/10 |