Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0i 16V DOHC o mocy 132KM był montowany w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy C D oraz Van. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Silnik dobrze sobie radzi z napędem aut w których jest montowany, dynamika jest na dobrym poziomie. Co do awaryjności poza poważnymi problemami z panewkami, które lubią się obrócić przy dużych przebiegach oraz przeciążeniach silnik jest trwały i mało awaryjny. Użytkownicy tej jednostki mogą liczyć na dobre osiągi, niska awaryjność oraz spalanie na przyzwoitym poziomie.
Opinia:
Mam go w 406 coupe. Silnik żwawy, ale nie pasuje do sportowego charakteru auta. Ekonomiczny podczas podróży 100 km/h (7,5 PB, 10,2 LPG). Moc czuć pod nogą dopiero od 4000 obrotów. Mam poczucie, że skrzynia jest za krótko zestrojona, albo brakuje 6. biegu. Polecam, ale
szybko będziesz chciał się przesiąść na 3.0.
W silniku często zdarzają się awarie elektroniki. Drobne i tanie, ale upierdliwe.
10.0/10
9.0/10
4.0/10
Silnik:
Peugeot 406 coupe 132km
Rocznik / Przebieg:
1997 / 320 000 km
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
08.07.2017Michał
(9.3)
Opinia:
Silnik dodatkowo w gazie, stara pancerna konstrukcja której ciężko coś zarzucić, no poza małym apetytem na paliwo i małym brakiem elastyczności (maks. moment obrotowy dopiero przy 4200 obr/min)
Co do informacji na stronie to jest jeden błąd, do tego silnika wchodzi 4.25 l oleju a nie
5.4!