Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0i 8V SOHC o mocy 141-147KM to jednostka wyposażona w yurbosprężarkę. Auta z tym silnikiem miały oznaczenie TCT – Turbo Constant Torque co oznacza stały moment obrotowy. Co zaskakujące Turbina w tym silniku miała nie generować więcej mocy a mianowicie jej zadaniem było uzyskanie możliwie równej i nisko przebiegającej krzywej momentu obrotowego.
Silnik chwalony za niską awaryjność, dobry moment obrotowy i kulturę pracy na wysokim poziomie. Przy odpowiednim użytkowaniu możemy liczyć na duże przebiegi oraz niską awaryjność. Co do Turbosprężarki trzeba liczyć się z jej zużyciem przy przebiegach około 200tys/km. Instalacja LPG nie jest zalecana, ponieważ każda konstrukcja z turbiną nie specjalnie dobrze współpracuje z LPG.
Opinia:
Trzy lata temu miałem ten silnik w 605-tce kupiłem z przebiegiem 270 tys zrobiłem osobiście 30 tys ,nic się nie działo tylko wymieniłem olej i to wszystko.Poprzedni właściciel mówił że niem miał żadnych problemów z autem oraz silnikiem.To pancerna prosta konstrukcja nie do rozwalenia,trzeba tylko
dbać o oleje filtry i paliwo.Silnik mocny dynamiczny cichy,minus spalanie ale auto nie małe.