Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.0i 8V SOHC o mocy 121KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot klasy C oraz D. Konstrukcja z lat 80-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Ogólnie silnik ma bardzo niską awaryjność, jedyną przypadłością są pękające głowice tyczy się to raczej jednostek o bardzo dużych przebiegach, nieodpowiednio serwisowanych. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie drobnej elektryki. Silnik ma przyzwoitą dynamikę jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Opinia:
Silnik to klasyczny wół roboczy bardzo trwały i mało awaryjny,jak już coś się zepsuje to drobiazg i koszty są nie wielkie.Spalanie dosyć wysokie bo ponad 10 l ale to jego wada stare jednostki są bezawaryjne ale nie oszczędne.Gazu nie montuję bo auto użytkuję w warzywniaku
do transportu warzyw więc najniższe możliwe wysilenie.Zrobiłem nim ponad 150tys i z większych awarii nic nie miałem,koszty utrzymania na dobrym poziomie części tanie serwis prosty.