Silnik PSA 1.6i 8V SOHC 88KM-92KM XU5 M3/Z

13304
Silnik PSA 1.6i 8V SOHC 88KM-92KM XU5 M3/Z

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.6 8V SOHC o mocy 88 lub 92KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 80-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii! Zdarzają się problemy z panewkami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu, problemy dotyczą uszczelki pod głowicą. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewek oraz sondy lambdy. Silnik ma słaba dynamikę oraz poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • bardzo prosta konstrukcja
  • bezproblemowy serwis
  • dostępność części

Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie
  • awarie uszczelki pod głowicą przy większych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 10.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
25%
25%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

15.07.2024 CITROEN BX
(8.7)
Opinia: Prosta i żywotna konstrukcja. Nie bierze oleju. Spalanie paliwa w normie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwały, elestyczny
Wady: głośny
  • Silnik: XU5M
  • Rocznik: 1990
  • Przebieg: 107000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.02.2018 Marek
(8.3)
Opinia: Prosta niezawodna konstrukcja do dziś auto jeździ praktycznie na oryginale,wymieniłem części osprzętu,alterntor,kable,listwę itd.Spalanie 9-10 l ale nie ma się co dziwić auto dużę a silnik nie wysilony więc trzeba przycisnać.Duży plus za trwałość,dostępne części i łatwy serwis.Jedna ważna kwestia nie wolno go żyłować i na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Peugeot 406 1.6 88KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999 r 360.000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię