Volkswagen

Silnik VW 2.0 20V MPI 130KM EA113 ALT

87913
Silnik VW 2.0 20V MPI 130KM EA113 ALT

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 20V MPI o mocy 130KM i oznaczeniu ALT miał zastosowanie w samochodach Audi A4, A6 oraz VW Passat B5. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu jak awarie przepustnicy silnika krokowego i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM.


Dodatkowo musimy kontrolować układ rozrządu w którym do wymiany poza paskiem jest również łańcuszek, który lubi się rozciągnąć. Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. W odróżnieniu od wersji 16-zaworowej silnik jest bardziej dynamiczny a spalanie jest na dobrym poziomie. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą rozczarowani, bo jest dynamiczny i w miarę oszczędny a przede wszystkim mało awaryjny co jest jego dużym atutem.

Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie wariatora faz rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • występuje pasek oraz łańcuch rozrządu- uwaga na rozciąganie się łańcucha
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.4)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 5

Najbardziej awaryjna część

47%
2%
31%
5%
3%
5%
5%
Suma głosów: 202

Opinie użytkowników

16.11.2024 a4 b6
(6.7)
Opinia: ladnie sie zbiera
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 9.0/10
Zalety: male spalanie
Wady: wszamia olej oak opetany
  • Silnik: 130km alt
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Odradzam
06.04.2024 Audi a4 b6
(9.3)
Opinia: Mam już trzecie audi A4 z tym silnikiem, ogólnie polecam, największy przebieg był 290 tyś i muszę przyznać że zachowywał się bardzo dobrze, pobór oleju na 10 tyś km był niecałe 2 litry. Obecnie trafiłem na silnik który ma najechane 240 tyś i tu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobra dynamika, spalanie przeciętne do zaakceptowania
Wady: Układ odmy, nieszczelności w dolocie,
  • Silnik: 130 km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
29.01.2024 A4 B7
(2.7)
Opinia: W opisie informacja, że silnik jest mało awaryjny A tymczasem w wadach silnika cała masa problemów. Ten silnik to katastrofa i największa porażka firmy Volkswagen zaraz po 2.0 TDI 140KM PD.
  • 3.0/10
  • 1.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Brak
Wady: Pobór oleju i cała masa innych rzeczy
  • Silnik: 2.0
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
20.12.2023 A6 C5 Avant
(9.3)
Opinia: Posiadam A6 C5 z tym silnikiem od 5 lat i pobór oleju jest w granicach 100ml na 1tyś. Problem z poborem oleju wynika z odmy która ma zwężkę i się zapycha więc powstaje podciśnienie i co za tym idzie wypycha olej górą ja ta wadę
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Żywy spalanie w granicach 6 trasa 10 miasto 8.5 mieszany
Wady: W moim przypadku nie występują
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
02.02.2023 Audi A4 B7 Avant
(5.7)
Opinia: Po 2 latach i 8 miesiącach mogę coś napisać o tym motorze. Niestety musze potwierdzić ogromny pobór oleju na poziomie 600-700ml/1000km. To jest 6-7l oleju ekstra na 10000km! Obłęd. Zapieczone pierścienie tłokowe są ewidentnie przyczyną a gaz tym silnikom niestety nie pomaga i je powoli
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 5.0/10
Zalety: - jak się zadba o regularne uzupełnianie oleju i zrobi rozrząd wraz z łańcuchem i wariatorem to sam silnik jest bezproblemowy - odpala i jeździ - tylko tyle i aż tyle - bardzo tanie części - szeroki wybór części
Wady: - ogromny pobór oleju (600ml/1000km) - słaba dynamika - wysokie spalanie w mieście - 12 litrów - problemy z plastikowymi elementami w komorze silnika (Lubią pękać od bardzo wysokiej temperatury pracy silnika) - wibracje nie wynikające z uszkodzonych poduszek silnika
  • Silnik: 130KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 301500
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię