Silnik Volkswagen 2.0 20V MPI o mocy 130KM i oznaczeniu ALT miał zastosowanie w samochodach Audi A4, A6 oraz VW Passat B5. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu jak awarie przepustnicy silnika krokowego i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM.
Dodatkowo musimy kontrolować układ rozrządu w którym do wymiany poza paskiem jest również łańcuszek, który lubi się rozciągnąć. Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. W odróżnieniu od wersji 16-zaworowej silnik jest bardziej dynamiczny a spalanie jest na dobrym poziomie. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą rozczarowani, bo jest dynamiczny i w miarę oszczędny a przede wszystkim mało awaryjny co jest jego dużym atutem.
Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 12) | (7.4) |
Trwałość | 7.8/10 |
Utrzymanie | 6.8/10 |
Dynamika | 7.5/10 |