Volkswagen

Silnik VW 2.3 VR5 20V MPI 170KM AQN/AZX

33821
Silnik VW 2.3 VR5 20V MPI 170KM AQN/AZX

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.3 VR5 20V MPI o mocy 170KM znany najbardziej z VW Passata B5 oraz Golfa IV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, bo jest dynamiczna. Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, a części nie należą do tanich. Na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do tanich.


Poza rozrządem do kolejnych kosztownych części trzeba zaliczyć sprzęgło, które występuję z „dwumasą„, musimy również uważać na napinacz paska wieloklinowego oraz na sam pasek. W tym silniku pompa wody jest napędzana paskiem klinowym i w razie jego awarii może się to skończyć przegrzaniem silnika.


W silnikach o dużych przebiegach trzeba sprawdzić stan sprzęgła, ponieważ może się okazać, że jest zużyte. Wszystkie te części nie należą do tanich oraz ich wymiana nie należy do prostych. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik jest mało awaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty ich napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Bardzo dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

Wady

  • skomplikowana jednostka
  • drogi serwis
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu
  • awarie napinacza paska klinowego
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

55%
5%
9%
9%
0%
9%
14%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

25.09.2018 Stinger
(8.3)
Opinia: Mam auto juz 7 lat. Do tej pory nic poważnego sie nie popsuło. Wymienione rolki na pasku wilorowkowym i wiskoza. Wymiana na dobry olej co 15 tyś i jest ok. spalanie po mieście żony 10-11l. Gdy jeżdze ja 13. zbiera sie super ale od 3300
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik / Przebieg: 2001
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
05.08.2018 AS
(6.3)
Opinia: Silnik bardzo mocny o dobrych osiągach lecz niestety bardzo kosztowny w naprawach.Po przebiegu pond 200-tu tyś bardzo awaryjny.Posypało się dużo rzeczy rozrząd zaczął rzęzić poszedł napinacz,sprzęgło a niestety jest drogie bo z dwumasą i dużo innych dosyć kosztownych spraw.Tak że jak dla mnie to porażka.Przed
  • 5.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Passat B5 2.3 V20 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r 280.000 km
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię