Volkswagen

Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888

101044
Silnik VW 1.8 16V TFSI 160KM EA888

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 16V TSI/TFSI z rodziny EA888 o mocy 160KM debiutował w 2007 roku w modelu Audi A3 8P. Silnik był także montowany w samochodach Seata. Skody jak również w VW Passat B6, Passat B7 oraz Passat CC. Konstrukcja nowoczesna, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych – miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania.


Niestety tu się kończą dobre wiadomości, bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika – nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju, na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać. W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia jego stanu ponieważ może przysporzyć nie małych problemów.

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • wadliwy napinacz rozrządu
  • duży pobór oleju
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: BYT/BZB/CDAA/CABB/CDHB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.6)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 3

Najbardziej awaryjna część

80%
2%
8%
2%
3%
1%
4%
Suma głosów: 128

Opinie użytkowników

05.08.2024 Skoda Yeti 1
(8.7)
Opinia: Skoda Yeti 1.8 benzyna 160KM
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: szybki i zwinny
Wady: bierze olej, słabo pod instalację LPG
  • Silnik: 160KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Odradzam
02.03.2024 Skoda Octavia 2
(8.7)
Opinia: Skoda Octavia 2 TSI 1.8 (BZB) przebieg 02.2024 - 215 000. Zużycie oleju w normie, ok. 0,4 L na 10 000 KM. Potwierdza się że w silnikach BZB problem brania oleju występował najrzadziej.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: przyspieszenie, kultura pracy, niskie zużycie
Wady: nie stwierdzono
  • Silnik: 1.8 TSI BZB
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
19.09.2020 Passat b7 alltrack
(8.3)
Opinia: Silnik niezwykle elastyczny, po programie - 213KM osiągi ponadprzeciętne. Komfort podróżowania na bardzo wysokim poziomie. Z olejem różnie (podczas jazdy autostradami zdażyło mi sie dolać 1,5 litra / 10000km, podczas jazdy miejskiej zużycie oleju znimkome). Silnik podróżuje w passacie kombi, przebieg powyżej 200tkm - reasumując
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 160/213
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
03.01.2020 Passat B6
(8.0)
Opinia: mam to szczescie ze uzytkuje 1.8 TSI z jeszcze norma Euro 4 - BZB. olej bierze tylko co 1.9 tdi, tj ok 0,5L pomiedzy wymianami. Innych problemow nie ma, dynamika bardzo fajna. Dluga skrzynia pozwala obnizyc spalanie na trasie
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: spalanie w trasie
Wady: spalanie w miescie brak awaryjnosci
  • Silnik: BZB
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 104000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
05.11.2019 Audi A4
(6.0)
Opinia: silnik porażka. nie wiem jak na taką wpadkę jakościową może pozwolić sobie tak poważny koncern. auto przy 90.000 km brało już 1,5 l oleju na każde 1000 km. nagar olejowy, który zapluwał ciągle świece, co powodowało włączenie się trybu awaryjnego co 500 km!! porażka. silnik
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 160 KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię