Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocy 102 lub 110KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę.
Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka.
Opinia:
Przesiadłem się z 1,9tdi octavii kombi na golfa kombi więc porównywanie wagowo. Dynamika bardzo podobna. W mieście TSI ciut szybsze a na drogach szybkiego ruchu ciut wolniejsze od TDI. Jest ciszej a spalanie porównywalne.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Szybko się rozgrzewa. Przyjemnie brzmi. Jest ekonomiczny . Łatwy dostęp do osprzętu pod maską. Zaskakująco dynamiczny jak na tą pojemność.
Wady:
Drżenie na wolnych obrotach po rozgrzaniu. Słaba elastyczność na autostradzie, ale redukcja na czwarty bieg pozwala przyzwoicie przyspieszyć.
Silnik:
115KM
Rocznik:
2019
Przebieg:
120000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
07.03.2024Skoda Kamiq rok 2023
(9.3)
Opinia:
bardzo dobry silnik mam wersię 1,0 DLAA z 2023 roku nalatane 21570 km - Instalacja lpg landirezo .
bardzo ale bardzo polecam . nie jednego grata 2,0 zostawiam z tyłu. Pilnuje wymian oleju pierwsza po 1000 km druga po 13500km. Myślę ze jeszcze
nie dotarty silnik dobrze, ponieważ zaskakuje spalaniem do 90-100 km na autostradzie mój rekort na 100km przejechane zeszyłem do 3,8l/100km
Polecam. Wój miał 1,0 na taxi i przejechał prawie 500 tyś km bez remontu na lpg. ten silnik jest cichszy i ma lepszego kopa. po gwaranci można śmiało zwierzyć moc.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
bardzo dobry silnik. skrzynia manualna 6 biegowa dobrze współpracuje.
Wady:
kangur owanie na 1 wszy biegu.
Silnik:
1,0 DLAA
Rocznik:
2023
Przebieg:
21570
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
22.04.2023Skoda Scala
(5.0)
Opinia:
Najbardziej uciążliwy w mieście trudno nim ruszyć bez zadławienia ze względu na słaby dół. Trzeba trzymać przy ruszaniu 2 tyś obrotów żeby normalnie ruszyć. Trzeba nauczyć się tym jezdzić po przesiadce z silnika wolnossącego lub turbo diesla.
5.0/10
5.0/10
5.0/10
Zalety:
spalanie ok 6 l , jak juz ruszy to dosyć żwawo jedzie
Wady:
bardzo słaby dół do czego trudno się przyzwyczaić
Silnik:
1.0 tsi 110 km
Rocznik:
2022
Przebieg:
8500
Spalanie:
6.0 l/100km
Odradzam
27.02.2021Skoda RAPID
(10.0)
Opinia:
Silnik rewelacja! Dynamiczny i bardzo oszczędny. Jadąc bardzo płynnie, do 100km, możliwe spalanie 4,5/100km. Po 4 latach użytkowania i po 72000 tyś. sprawuje się idealnie. Żadnych wycieków itp. Olej zmieniam co 15000 tyś./km.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
- dynamika, - niskie spalanie,
Wady:
- brak,
Silnik:
110
Rocznik:
2017
Przebieg:
72000
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
11.01.2021Skoda fabia 3
(8.7)
Opinia:
Posiadam fabia 1.0 TSI 110KM, jako drugie auto, przejechałem 22tkm/3lata. Jestem bardzo zadowolony z auta. Serwis w rozsądnej cennie. Średnie spalanie ok 6.2. Większość jazdy 75% autostrada z prędkość ok 140-180km/h. Przy bardzo dynamicznej jeździe. Miasto i obrzeża Plus spokojna jazda można zejść do
5 litrów. Kupił bym jeszcze raz tylko z DSG.