Volkswagen

Silnik VW 3.6 VR6 24V FSI 300KM EA390 BWS

29260
Silnik VW 3.6 VR6 24V FSI 300KM EA390 BWS

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 3.6 VR6 24V FSI z rodziny EA390 o mocy 300KM występował w VW Passat B6 R36, Passat B7, Passat CC oraz CC w latach 2008 – 2015 pod oznaczeniem V6 FSI BWS. Znajdziemy go także pod maską Porsche Cayenne II w latach 2010 – 2016 pod oznaczeniem M55.02. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.


Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć gromadzenie się nagaru na zaworach ssących oraz spalanie oleju silnikowego. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Silnik nie jest szczególnie zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona, w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty użytkowania
  • wysoki poziom spalania
  • spalanie oleju silnikowego
  • osadzanie się nagaru na zaworach ssących

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.3)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

39%
9%
15%
3%
3%
9%
21%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

17.07.2020 Passat b7 variant 4 motion
(10.0)
Opinia: Posiadam Passata z tym silnikiem i już go nie zmienię. Spalanie na trasie przy jeździe mieszanej 90-160km/h 8-9 litrów. 4 osoby w aucie + pełny bagażnik auta na 4 koła napęd kombi to spalanie śmiechu warte i mocy pod dostatkiem. Serwis raz w roku i nic
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczny silnik nawet przy 60 na 6 biegu Dość mocy Przy normalnej jeździe ekonomiczny
Wady: Na razie brak.
  • Silnik: 3,6 vr6 24v BWS
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 224000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
26.12.2018 fanek
(9.3)
Opinia: Mam 2 sztuki, o tym silniku chyba księgowi nie wiedzieli :) Jest rewelacyjny, bezawaryjny, wolę większe spalanie od diesla i mniejszej pojemności TSI, bo w ogólnym rozachunku jest zapewne tańszy w eksploatacji od tych mniej palących, olej i filtry co 15000 km, świece co 60000
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: B6 300KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008 295000km
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię