Silnik Volkswagen 3.2 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 265KM (CALA) lub 270KM (CALB) miał zastosowanie w samochodach Audi. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.
Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest nie zniszczalny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi. Po 2008 roku konstrukcja rozrządu została poprawiona i nie sprawia tak dużych problemów jak w wersjach starszych. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu.
Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: CALA/CALB
Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |