Silnik Volkswagen 2.8 V6 24V FSI o mocy 210KM wszedł do produkcji w 2006 roku a dwa lata później pojawiła się na rynku odmiana o mocy podwyższonej do 220KM. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.
Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne! Silnik nie szczególnie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: BDX/CCEA
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 5.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |