Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 2.0i 16V MPI z rodziny EA827 o mocy 136 (9A), 140 (ACE) lub 150KM (ABF) miał zastosowanie w samochodach Audi,VW, Seat w latach 90-tych. Silnik uznawany za pancerny, jego konstrukcja jest bardzo trwała i odporna na duże przebiegi. Jednak nie jest wolna od awarii – do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie osprzętu np. przepływomierza czy cewki zapłonowej oraz bardziej poważniejsze zerwania paska rozrządu.
Również warto zwracać uwagę na pokrywę zaworów, która objawia się wyciekami oleju. Przy odpowiednim serwisowaniu można śmiało stwierdzić, że silnik jest mało bezawaryjny. Plusem jest dobra kultura pracy zadowalająca dynamika i niezła elastyczność, na minus trzeba zaliczyć poziom spalania. Jeżeli ktoś szuka auta z niezawodną jednostką warto zwrócić uwagę na tą propozycję. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montażinstalacji gazowej LPG.
Opinia:
Miałem go w Audi A6 10 lat temu kupiłem do jazdy zagranicę na trasy,silnik niezniszczalny mocny i dynamiczny,jedyny minus to spalanie bo tak średnio 10 l ale wolałem to niż jeździć dieslem i wracać na lawecie.Takich silników już niema,prosta konstrukcja naprawa przysłowiowym motkiem czśści ile
się chce i ceny bardzo niskie.Jak komuś nie zależy na wyglądzie a na bezawaryjności to do tyracki idealny silnik.