Volkswagen

Silnik VW 1.6 16V MPI 105KM EA111

83030
Silnik VW 1.6 16V MPI 105KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 16V MPI z rodziny EA111 o mocy 105KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys. km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.



Niestety nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys.km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej. Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AUS/AZD/BCB/BTS/CFNA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (7.1)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 4

Najbardziej awaryjna część

67%
3%
3%
2%
9%
5%
12%
Suma głosów: 102

Opinie użytkowników

07.04.2024 Seat Ibiza IV
(9.3)
Opinia: Przejechałem na tym silniku BTS z instalacją STAG ok 70 tys km. Działa świetnie. Padł tylko czujnik temperatury silnika oraz przepustnica się raz zakleiła przez mazut.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy Najlepszy silnik pod LPG Dobrze brzmi
Wady: Przy skręcaniu na 2 biegu i przyspieszaniu jest dziura w mocy
  • Silnik: 1.6 BTS
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 218000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
22.11.2023 Seat Ibiza 4
(9.7)
Opinia: Seat Ibiza 4 z 2009 roku, przez ostatnie 10k km wymiana oleju, filtrów i absolutnie nic wiecej. Nie wzial ani grama oleju majac 190k przejechane
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: w miare niskie spalanie (7.2l/100km srednia) tani w utrzymaniu
Wady: slaba dynamika jak na 105km
  • Silnik: 1.6 MPI BTS
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
06.11.2023 Leon 1M
(8.7)
Opinia: Silnik bezawaryjny, po wycięciu katalizatora check engine pokazuje błąd który nie wpływa na jazdę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjność Koszty utrzymania
Wady: Brak
  • Silnik: 105 AZD
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 241000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
26.10.2023 Volkswagen Polo 9n3
(8.7)
Opinia: Zrobiłem autem z tym silnikiem około 8 tysięcy kilometrów. Brak awarii silnika. Spalanie LPG to tragedia: - na trasie 90km/h - 8l/100km, - cykl mieszany -10l/100km, - korek w mieście - nawet do 12l/100km. Silnik przez 8 tysięcy kilometrów spalił niecały litr oleju 10W-40. Dźwięk pracy to charakterystycznie tykanie,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Silnik idioto-odporny Tanie części Większość mechaników zna tą konstrukcje
Wady: Duże spalanie benzyny/LPG Trochę duże spalanie oleju silnikowego Trochę niska kultura pracy
  • Silnik: 1,6l 16V 105km BTS
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 186.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
16.02.2023 bora
(7.3)
Opinia: po ok 250tys km pobór oleju 1L/1000, wadliwe pierścienie,puszczają uszczelniacze, po wymianie pierścieni i uszczelniaczy,czujników temp. i wyczyszczeniu egr inny samochód/silnik, brak poboru oleju , spadło spalanie, poprawa dynamiki, duży plus że tanie jest wszystko w tym silniku i samochodzie
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: tani w eksploatacji , częściach i dobry do gazu
Wady: wadliwe pierścienie 1.6 16v tak jak w 1.6 8v
  • Silnik: azd
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 269000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię