Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.0 12V MPI z rodziny EA211 o mocy 60KM i momencie obrotowym wynoszącym 95Nm ma zastosowanie w samochodach Seat Mii, Skoda Citigo, Fabia III, VW up! oraz Polo V. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym pasku zębatym. Producent przewiduje jego żywotność na cały okres eksploatacji silnika jednak jego kontrolę przewidział po 240 tys km. Silnik dedykowany do samochodów miejskich może poszczycić się niskim poziomem spalania, na minus trzeba zapisać słabą dynamiką oraz przeciętną kulturę pracy. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom awaryjności.
Opinia:
Posiadam Skodę Fabię 3 MPI z 2018 r. od nowości w gazie 220tyś zrobione i jestem bardzo zadowolony silnik od poniedziałku do piątku robi codziennie po 200 km i nic mu nie jest ( i oby tak dalej było). Zrobiłem nim trasę do
Chorwacji i żadnego wrażenia to na nim też nie zrobiło. Niestety jak ktoś robi przeglądy w carsed to musi się liczyć z dość wysokimi kosztami eksploatacji względem ceny auta (jak bym wiedział jakie będą to kupił bym na pewno pakiet przeglądów najwyższy możliwy, ale to moja w sumie wina bo nie zaznajomiłem się z tematem wcześniej). Podsumowywując jak bym miał jeszcze raz do wyboru tą Skodę a inne auta wybrał bym jeszcze raz Skodę na pewno.
10.0/10
7.0/10
8.0/10
Zalety:
Ekonomiczny, nigdy nie miałem z nim problemu cichy do 130 km/h w ogóle go prawie nie słychać, jak chcesz brać gaz salonowy (LandiRenzo) to bez zastanowienia bież, ten silnik idealnie się z nim komponuje.
Wady:
przy 170 km/h jest głośny... ale trzeba mieć na uwadze fakt, że jest to silnik 1.0 więc tak naprawdę pisze to jako wadę by cokolwiek tu wpisać, swoją drogą, że w ogóle rozwija taką prędkość jest dużym plusem i zaskoczeniem
Silnik:
MPI 1.0 60KM
Rocznik:
2018
Przebieg:
220
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
10.12.2022Citigo
(8.7)
Opinia:
Samochód od nowości w rodzinie. Instalacja LPG założona przy zakupie w salonie. Bardzo trwały silnik o niskiej kulturze pracy, przy dynamicznej jeździe na wysokich obrotach przyjemnie brzmi. Jak na razie padły tylko cewki i wtryskiwacz LPG. W trasie można zejść ze spalaniem do
4,5l LPG, na co dzień 6l.
10.0/10
10.0/10
6.0/10
Zalety:
Trwałość, spalanie
Wady:
Drgania
Silnik:
CHYA
Rocznik:
2012
Przebieg:
215000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
29.11.2022Skoda Citigo
(8.3)
Opinia:
Autem przejechałem 150tys.km od nowości z tego 120 tys. na gazie. Silnik bezproblemowy, idealny do poruszania się po mieście. Gaz firmy Landi. Spalanie średnio 6-6.5l.
10.0/10
10.0/10
5.0/10
Zalety:
Ekonomia, brak usterek
Wady:
Głośny przy wyższych obrotach
Silnik:
60
Rocznik:
2013
Przebieg:
150000
Spalanie:
6.2 l/100km
Polecam
27.02.2020Fabia III
(9.3)
Opinia:
Polecam dla osób które cenia sobie oszczedna jazde. Najnizsze zuzycie LPG 5,3-5,5l/100. Najwyzsze 7,6l/100. Poza tym auto bezawaryjne.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Spalanie!!!
Wady:
praca silnika 3 cylindrowego
Silnik:
60
Rocznik:
2017
Przebieg:
80000
Spalanie:
6.6 l/100km
Polecam
25.02.2020Skoda Fabia III
(6.0)
Opinia:
Skoda Fabia III, przejechane od momentu zakupu (i załozenia LPG) 16 tys km. Absolutnie żadnych problemów. Super tania jazda na LPG. Minimalne spalanie LPG (liczac z dystrybutora) to ok 5,5 LPG/100km (trasa Vmax 90kmh). Miasto i autostrada 140 kmh to ok 7,2-7,4 l LPG. Polecam!!!