Silnik Alfa Romeo 1.8 16V Twin Spark

16801
Silnik Alfa Romeo 1.8 16V Twin Spark

Silniki Alfa Romeo Twin Spark są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo

Silnik Alfa Romeo 1.8 Twin Spark o mocy 140KM lub 144KM wszedł do produkcji w 1995 roku i był montowany w samochodach Alfa Romeo 146, 156. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka zastąpiła starszą konstrukcje 8-zaworowa, w której zastosowano blok silnika żeliwny od Fiata jak również zamieniono rozrząd z łańcucha na pasek również w silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, którego zalecają wymienić co 60 tys wraz z rozrządem aby uniknąć kosztownych napraw.



Objawami jest głośna praca silnika podobna do Diesla. Kolejnym z problemów są awarie panewek, najczęściej zdarzają się w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych, dodatkowo musimy liczyć się z licznymi problemami elektroniki. Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z nie małym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać że silniki Twin Spark trzeba regularnie  serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • problemy z panewkami
  • awarie wariatora zmiennych faz rozrządu
  • wysokie koszty serwisu oraz napraw

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10

Rozrząd -serwis zaleca wymianę co 120.000 km jednak lepiei wymienić go przy przebiegu 60.000km aby uniknąć poważnych awarii

Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

25%
13%
25%
13%
13%
13%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

01.09.2017 Leszek
(7.0)
Opinia: Silnik dobry mocny i dynamiczny ale niestety drogi w utrzymaniu pod względem awaryjności oraz spalania.Kupiłem przy przebiegu 170 tys zrobiłem ponad 60 tys i trochę mnie to kosztowało,wariator,sondy,przepustnica i dużo innych drobniejszych części.Jeżeli chodzi o osiągi jest naprawdę OK auto zbiera się świetnie silnik ładnie
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A.R.GT/140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003r/235.000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam