Silnik Alfa Romeo 1.6 16V Twin Spark 120KM

24578
Silnik Alfa Romeo 1.6 16V Twin Spark 120KM

Silniki Alfa Romeo Twin Spark są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo

Silnik Alfa Romeo 1.6 Twin Spark 120KM wszedł do produkcji w 1995 roku i był montowany do 2009 roku w samochodach Alfa Romeo 145, 146, 147. Nazwa Twin Spark oznacza podwójny zapłon czyli na każdy cylinder przypadają dwie świece, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz lepsze osiągi. Jednostka zastąpiła starszą konstrukcje 8-zaworowa, w której zastosowano blok silnika żeliwny od Fiata jak również zamieniono rozrząd z łańcucha na pasek. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, którego zalecają wymienić co 60 tys aby uniknąć kosztownych napraw.



Objawami jest głośna praca silnika podobna do Diesla, dotyczy to wersji 120KM, ponieważ w 105KM nie był montowany wariator. Kolejnym z problemów są awarie panewek, najczęściej zdarzają się w samochodach bardzo mocno wyeksploatowanych i nie odpowiednio serwisowanych, dodatkowo musimy liczyć się z licznymi problemami elektroniki. Jeżeli zdecydujemy się na kupno auta z tym silnikiem musimy liczyć się z niemałym problemem znalezienia warsztatu, który profesjonalnie zajmie się serwisem oraz ewentualna naprawą. Musimy pamiętać że silniki Twin Spark trzeba regularnie  serwisować oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność, w innym przypadku musimy liczyć się dużymi problemami oraz kosztownymi naprawami. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • problemy z panewkami
  • usterki instalacji elektrycznej
  • awarie wariatora zmiennych faz rozrządu-wersja 120KM
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

15.10.2016 156 SW
(4.0)
Opinia: Silnik to totalna porażka. Dynamiki brak, spalanie w mieście od 12l do 14l - masakra. Ciągłe problemy z nim i w dodatku nie trawi zamienników. Ogólnie koszty eksploatacji wysokie np. 8 świec zapłonowych.
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 1.6 120km
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
18.10.2013 Alfa 147 FL
(10.0)
Opinia: Jak ktoś chce tym silnikiem ścigać się z 200 konnymi autami jeszcze w turbo, "bo to Alfa", to nie, chociaż auto potrafi napsuć krwi mocniejszym współczesnym autom. Opinie, że silnik gówniany.. polecam zmienić "mechanika", ja robię większość sam i tylko filtry, oleje, regularnie świece, a
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -był w fabrycznym gazie.. -w górnym zakresie wyje jak ferrari, w dolnym cichutki jak S klasa..
Wady: -dużo śrubek do wymiany świec - spalanie oleju
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 255000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam