Popularne na rynku

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt

138385
Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.4 TCe H4Jt o mocy 131KM z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje wokół średnio 7l/100km. Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów.Użytkownicy aut z tym silnikiem  sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu.


Kolejną przypadłością są awarie uszczelki pod głowicą co skutkuj przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek. Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego aby uniknąć poważnych konsekwencji. Poza tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • mała awaryjność
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • ubytki płynu chłodniczego
  • awarie uszczelki pod głowićą
  • pękające cylindry

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000

Uszczelka pod głowicą

Awarie uszczelki pod głowicą tyczy się odmian silnika z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszej jakości uszczelek.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 60) (8.9)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 50 10

Najbardziej awaryjna część

60%
1%
3%
1%
5%
2%
29%
Suma głosów: 825

Opinie użytkowników

08.03.2024 Megene 3 1,4 TCE
(10.0)
Opinia: Zero problemów w 5,5roku zrobiłem 120tś.km, a jedyne wymieniłam sondę lambda i termostat. Silnik cichy, fajnie się zbiera i dobrze śmiga z gazem. Obecnie mam nalatane 265tś.km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy, fajnie się zbiera
  • Silnik: 131KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 265
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
20.12.2023 Renault Megane 3 Grandtur
(6.0)
Opinia: Od około 150 tyś poważne ubytki płynu 1l na 1000 tyś km, naprawa nie opłacalna. Do tego prawdopodobnie zaczął łańcuch szumieć. Szkoda słów tyle kasy wydane i taki bubel. Naprawa nie opłacalna.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Komfort jazdy i dynamika.
Wady: Ubytek płynu chłodzącego, rozciągający się łańcuch.
  • Silnik: 131 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 167000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Odradzam
20.12.2023 Renault Megane 3 Grandtur
(6.0)
Opinia: Od około 150 tyś km poważne ubytki płynu około 1l na tyś km.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny ,cicho pracuje.
Wady: Ubywający płyn chłodniczy
  • Silnik: 131 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 167000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Odradzam
28.11.2023 Megane 3 HB 1,4
(10.0)
Opinia: 260tkm i nadal działa, nic nie robiłem, jedynie padła lambda.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny
Wady: nie
  • Silnik: 1,4 turbo 1397cm
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 260
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
13.07.2023 Megane Coupe 1,4tce
(10.0)
Opinia: Jak dotąd bezproblemowy silnik, jeżdżę już 3lata, a 2 z gazem i naprwdę fajnie to jedzie, spalanie średnio 9 litrów LPG, a nogę mam ciężką i chyba się zdecyduję na podniesienie mocy na 160KM.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, cichy, jeździ dobrze na gazie
Wady: brak
  • Silnik: 130KM 1,4tce
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 175
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię