Renault

Silnik Renault 2.0 16V IDE 140KM F5R

21426
Silnik Renault 2.0 16V IDE 140KM F5R

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 2.0 16V IDE 140KM został wprowadzony do produkcji w 1999r w modelu Megane. Jest to pierwszy europejski silnik z elektronicznym wtryskiem bezpośrednim. Niestety już w 2004 roku silnik został wycofany z oferty koncernu przez wiele uciążliwych usterek trapiących jednostkę oraz problem z dostosowaniem do europejskich norm spalin. Największe przypadłości silnika to awarie pompy wysokiego ciśnienia, regulator ciśnienia paliwa, awarie układu wtryskowego oraz zawór EGR, tej usterki doprowadzały do wyłączania się silnika podczas jazdy!!! Dodatkowym minusem był bardzo mały dostęp do części oraz słaba znajomość napraw tej jednostki. Trzeba pamiętać również, że silnik nie nadaje się do montażu instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się już to będzie to kosztowna zamiana.


Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się doskonale, jest dynamiczny i oszczędny a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Gdyby nie drogi serwis oraz usterkowość można było by powiedzieć, że silnik nie odbiega niczym od dzisiejszych bardzo zaawansowanych jednostek

Układ wtryskowy !!! w razie awarii jest bardzo kosztowny ,trzeba się liczyć z demontażem całej instalacji która po części jest zintegrowana.Jeżeli ulegnie uszkodzeniu regulator musimy się liczyć z demontażem kolektora ssącego oraz całej listwy z wtryskiwaczami


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wadliwy układ wtryskowy
  • drogie części osprzętu silnika
  • awarie regulatora ciśnienia
  • awarie zaworu EGR
  • drogi montaż LPG-nieopłacalny
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Układ wtryskowy !!! w razie awarii jest bardzo kosztowny ,trzeba się liczyć z demontażem całej instalacji która po części jest zintegrowana.Jeżeli ulegnie uszkodzeniu regulator musimy się liczyć z demontażem kolektora ssącego oraz całej listwy z wtryskiwaczami.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.7)
Trwałość 3.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 2

Najbardziej awaryjna część

0%
43%
0%
0%
14%
29%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

26.12.2019 laguna wersja initiale
(7.3)
Opinia: nie wiem kto wymyślił taki silnik ale jak polscy mechanicy mają z nim problem to kto go naprawi nikt
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: buta ma jak nic chodzi cicho jak melex
Wady: pompa wtryskowa i inne badziewia ktore kosztują fortune
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 190
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Odradzam
11.08.2017 Mariusz
(6.0)
Opinia: Niestety silnik jest bardzo awaryjny chodzi generalnie o jego osprzęt ,wtryski,pompa,i wiele innych podzespołów.Cały czas się świecą kontrolki na desce,spadek mocy tryby awaryjne i do mechanika.Jak przekroczyłem 180 tys to się zaczeły koszty i to nie małe.Dodam że byle mechanik tego nie naprawi,auto z układem
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Laguna/140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/210tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam