Silnik Renault 2.0 16V IDE 140KM został wprowadzony do produkcji w 1999r w modelu Megane. Jest to pierwszy europejski silnik z elektronicznym wtryskiem bezpośrednim. Niestety już w 2004 roku silnik został wycofany z oferty koncernu przez wiele uciążliwych usterek trapiących jednostkę oraz problem z dostosowaniem do europejskich norm spalin. Największe przypadłości silnika to awarie pompy wysokiego ciśnienia, regulator ciśnienia paliwa, awarie układu wtryskowego oraz zawór EGR, tej usterki doprowadzały do wyłączania się silnika podczas jazdy!!! Dodatkowym minusem był bardzo mały dostęp do części oraz słaba znajomość napraw tej jednostki. Trzeba pamiętać również, że silnik nie nadaje się do montażu instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się już to będzie to kosztowna zamiana.
Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się doskonale, jest dynamiczny i oszczędny a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Gdyby nie drogi serwis oraz usterkowość można było by powiedzieć, że silnik nie odbiega niczym od dzisiejszych bardzo zaawansowanych jednostek
Układ wtryskowy !!! w razie awarii jest bardzo kosztowny ,trzeba się liczyć z demontażem całej instalacji która po części jest zintegrowana.Jeżeli ulegnie uszkodzeniu regulator musimy się liczyć z demontażem kolektora ssącego oraz całej listwy z wtryskiwaczami
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Układ wtryskowy !!! w razie awarii jest bardzo kosztowny ,trzeba się liczyć z demontażem całej instalacji która po części jest zintegrowana.Jeżeli ulegnie uszkodzeniu regulator musimy się liczyć z demontażem kolektora ssącego oraz całej listwy z wtryskiwaczami.
Średnia (głosów: 2) | (6.7) |
Trwałość | 3.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |