Silnik Renault 2.0 16V TCe o mocy 170KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm jest uzupełnieniem jednostek benzynowych wolnossących o oznaczeniu F4R. Jednostka weszła do produkcji w 2002 r. z klasyczną turbosprężarką firmy Mitsubishi i o oznaczeniu F4Rt. Silnik współpracował z 6-biegową skrzynią manualną oraz 5-biegową automatyczną. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tzw. pośredni z rozrządem opartym na pasku, elektroniczną przepustnicą oraz hydrauliczną regulacja zaworów. Silnik został wyposażony również w koło dwumasowe lecz było one bardzo trwałe i nie stwarzało praktycznie żadnych problemów. Warto nadmienić że w 2007 roku silnik przeszedł szereg zmian.
Zmieniono turbinę z klasycznej na turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz podniesiono moc. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą i trzęsieniem, które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem oraz wysokim poziomem spalania.Warto zwrócić uwagę na to, że silnik ten ma katalizator wstępny, który może wypalić się już po przejechaniu 50 tys km!!! Trzeba pamiętać o spadku mocy i słabszej dynamice.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 12) | (9.3) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.2/10 |