Renault

Silnik Renault 1.2 16V MPI 60KM-65KM D4F

11893
Silnik Renault 1.2 16V MPI 60KM-65KM D4F

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o o mocy 60-65KM  montowany w Renault Clio i Twingo. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.


Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwałą konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie cewek zapłonowych
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 4.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
25%
0%
0%
25%
50%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

05.09.2024 Twingo
(7.7)
Opinia: Spalanie ok. 6l/100km. Potrafi być dynamiczny, nawet przy prędkości 140 km/h. Jest taki zakres pedału gazu, gdy przy niewielkim wciśnięciu silnik reaguje bardzo żwawo. Mocniejsze deptanie pogarsza dynamikę i zwiększa spalanie. Brudna przepustnica powodowała nierówną pracę na jałowym biegu, drgania i nieprecyzyjne sterowanie obrotami. Po czyszczeniu
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Prosta budowa, tanie naprawy
Wady: Pod górkę trzeba jechać na wysokich obrotach.
  • Silnik: D4F
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 117000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
17.10.2017 Radek
(8.0)
Opinia: Silnik jedynie do miasta bo na trasy to dramat,spalanie średnio 6L usterki tanie w naprawach.Koszty użytkowania niskie,części tanie,serwis tani.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Twingo
  • Rocznik / Przebieg: 210.000 km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam