Renault

Silnik Renault 2.2i SOHC MPI 107KM-108KM J7T

8315
Silnik Renault 2.2i SOHC MPI 107KM-108KM J7T

Silniki Renault OHV / SOHC / DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik Renault 2.2i SOHC MPI 107KM-108KM J7T miał zastosowanie w latach 1983-1996 w kilku modelach Renault. Silnik wywodzi się z rodziny Douvrin i jest kontynuacją odmiany 2.0, na której został oparty. Jednostka powstała przy współpracy koncernów Renault oraz PSA. Silnik czterocylindrowy wykonany ze stopu aluminium z jednym wałkiem rozrządu napędzanym paskiem. W opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny a jego parametry są na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie elektryki
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 10.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
33%
33%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

28.12.2018 Henek
(8.0)
Opinia: Jednostka wciąż się kręci bez problemu pomimo swego przebiegu tj.480tyś. a ile naprawdę tego nikt nie wie,jedyny problem to wycieki na wale pomimo wymiany simeringów,na pare miesięcy był spokuj,normy spalin jak w nowym aucie,nowocześniaki mogły by pozazdrościć.Po prostu stary,poczciwy osiołek który ocieka ale napiera dalej!
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: espace II /107KM
  • Rocznik / Przebieg: 1991/ 480tyś
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam