Silniki Renault OHV / SOHC / DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 2.0i SOHC MPI 132KM-135KM J7R był stosowany w latach 1989-1996 w modelach Renault oraz Citroen. Jednostka powstała przy współpracy koncernów Renault oraz PSA. Silnik czterocylindrowy wykonany ze stopu aluminium z jednym wałkiem rozrządu napędzanym paskiem. Jest to odmiana silnika z rodziny Douvrin, w której zastosowano katalizator oraz moduł główny silnika ECU BENDIX. I właśnie on może najbardziej dawać się we znaki w tej jednostce, a koszt jego wymiany stanowić znaczną część wartości pojazdu. Poza tym jednostka może poszczycić się przyzwoitą kultura pracy, dobrą dynamiką oraz niską awaryjnością.
Opinia:
Silnikczek ośmio zaworowy cichy bardzo przyzwoitej kulturze pracy i niezłej dynamice.Miałem go w Safrance i miło wspominam dziś o takich silnikach można tylko pomarzyć,zero awarii a silnik po 200.tys był suchutki jak pieprz.Dosyć dynamiczny i nieźle się wkręcał na obroty a spalanie miał na
poziomie 10-11 l jak na tak duży samochód to było nieźle.Sprzedałem przy przebiegu 270.tys i jeszcze długo służył następnemu właścicielowi.