Ford

Silnik Ford 1.25 16V Duratec – opinie – wady – awarie

44122
Silnik Ford 1.25 16V Duratec – opinie – wady – awarie

Silniki Ford Duratec Sigma są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

 Silnik Ford 1.25 16V Duratec o mocy 60, 75 lub 82KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych w ofercie Forda, zasilająca samochody segmentu B. Jednostka o oznaczeniu Duratec weszła do produkcji w 2002 roku, powstała na bazie serii Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł modernizację i pojawiły się dwa warianty mocy 60KM oraz 82KM. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km.


Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 160.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dostępność części w niskich cenach
  • prosty serwis
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie przepływomierza
  • awarie przepustnicy
  • awarie silniczka krokowego
  • awarie elektryki-kable świece
  • przy instalacji LPG groźne usterki-wypalania gniazd zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

29%
11%
14%
7%
18%
11%
11%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

09.09.2017 Norbert
(8.7)
Opinia: Auto z tym silnikiem zakupiłem na dojazdy do szkoły i pracy,sprawdza sie idealnie.Zależało mi na silniku bezawaryjnym i tanim w utrzymani,namawiali mnie na diesla ale bałem się kosztów w razie awarii.Nie żałuję silnik naprawdę sprawdza się dobrze bardzo fajnie pracuje zbiera się dobrze tak że
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Fiesta/75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006r/180.000 km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam