Silnik Ford 1.7 16V Zetec-SE VCT o mocy 125KM montowany w Fordzie Puma. Konstrukcja z zastosowaniem nowszych rozwiązań – miedzy innymi silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedyna pomocą może być montaż maty wygłuszającej która zmniejszy hałas ale go nie wyeliminuje. Jedną z poważniejszych awarii jest usterka wariatora faz rozrządu objawia się to klekotem silnika na wolnych obrotach. Niestety jest to droga usterka, ponieważ nie występują zamienniki do tego modelu a w serwisie koszt wariatora przekracza 1000zł. Musimy pamiętać, że wymiana rozrządu nie należy do łatwych ponieważ utrudnia go właśnie wariator. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |