Ford

Silnik Ford 1.6i 16V Zetec-E 90KM-95KM Zeta-L1E

15126
Silnik Ford 1.6i 16V Zetec-E 90KM-95KM Zeta-L1E

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.6i 16V Zetec-E o mocy 90-95KM miał zastosowanie od 1995 roku w samochodach Ford Escort oraz Mondeo. Konstrukcja czterocylindrowa, 16-zaworowa z dwoma walkami rozrządu. Konstrukcja z aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Niestety nie do końca została dopracowana ich praca, w przypadku zastosowania oleju o innej specyfikacji doprowadza do zawieszenia się zaworu EGR. Ta przypadłość została wyeliminowana w 1995 roku przy modernizacji jednostki. Silnik bardzo udany i sprawdzony, nieprzysparzający użytkownikom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, alternatywom jest montaż instalacji LPG, która dobrze współpracuje z silnikiem. Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • łatwy serwis
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie elektryki-kable
  • cewki
  • awarie zaworu EGR
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.0)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

31%
0%
0%
0%
23%
0%
46%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

03.10.2018 Rafał
(7.0)
Opinia: Silnik nie do zdarcia po za drobnymi awariami które naprawa nie sprawia problemów.Koszty części niewielkie,każdy przeciętny mechanik bezproblemu wymieni cewki,czy drobną elektrykę.Minus spalanie i słaba dynamika ale jak się rozhula to idzie nieźle.Szkoda że blacha pada w tych autach bo można by było jeździć dożywotnie.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Focus 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998 290.tys
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
09.10.2017 Marian
(7.0)
Opinia: Stary poczciwy zetec który ma już nagonione prawie 300 tys u mnie jakąś połowę jakby nie blacha w Foce to można powiedzieć że wehikuł i silnik nie do zdarcia.Robiłem uszczelkę pod głowica przy 220 tys rozrządy kable cewki itd po za tym pali od kopa
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Ford Focus 1.6 90KM
  • Rocznik / Przebieg:
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię