Silnik Ford 1.6i 16V Zetec-E o mocy 90-95KM miał zastosowanie od 1995 roku w samochodach Ford Escort oraz Mondeo. Konstrukcja czterocylindrowa, 16-zaworowa z dwoma walkami rozrządu. Konstrukcja z aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Niestety nie do końca została dopracowana ich praca, w przypadku zastosowania oleju o innej specyfikacji doprowadza do zawieszenia się zaworu EGR. Ta przypadłość została wyeliminowana w 1995 roku przy modernizacji jednostki. Silnik bardzo udany i sprawdzony, nieprzysparzający użytkownikom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, alternatywom jest montaż instalacji LPG, która dobrze współpracuje z silnikiem. Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (7.0) |
Trwałość | 7.5/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 5.5/10 |