Popularne na rynku

Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi LF

117396
Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi LF

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi o mocach 203, 240KM lub 250KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus, Mondeo, Kuga, Galaxy, S-Max a także szeregu modeli Jaguara, Land Rovera oraz Volvo . Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa. Pierwsza odmiana 203 KM przy 6000 obr/min osiąga maksymalny moment obrotowy 300Nm a odmiana 240KM przy 6000ob/min generuje maksymalny moment obrotowy 340Nm. Obie odmiany  współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2.


Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

Wady

  • spalanie w mieście
  • drogi serwis i części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (9.1)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

40%
1%
3%
1%
3%
3%
49%
Suma głosów: 235

Opinie użytkowników

26.03.2024 Mondeo IV, Titanium+
(9.0)
Opinia: Bardzo dobre rodzinne auto. Nie pali mało, ale przy odpowiednim serwisowaniu trwałe i niewymagające wiele pracy. Nawet załadowany na full z 4 osobami na pokładzie daje radę (choć trzeba trochę bardziej cisnąć).
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika Wnętrze Pojemność bagażnika w wersji liftback Wiele rzeczy można naprawić samemu
Wady: Spalanie Niektóre części dostępne tylko w oryginale
  • Silnik: 203
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
12.04.2023 Ford Escape
(9.7)
Opinia: Idealny samochód
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Doskonały silnik
  • Silnik: 2,0 Ecoboost
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 103000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
12.04.2023 fusion 2017
(9.7)
Opinia: super auto z tym silnikiem
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: moc,kultura pracy
  • Silnik: 240
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.12.2022 Ford Fusion
(10.0)
Opinia: Użytkuję go od niedawna dzuira przy wciśnięciu gazu to wina Micocrofta, który zrobiło oprogramowanie do skrzyni biegów. Spalanie jest OK przy zaożeniu że chcemy jeździć ciężkim autem szybko i dynamicznie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duża moc, wysoka kultura pracy, szeroki zakres użytecznych prędkości obrotowych
  • Silnik: Silnik Ford 2.0 EcoBoost 240KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 118000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam
31.07.2022 Ford Fusion
(7.0)
Opinia: Na razie zaczynam jeździć, silnik działa OK ale straszna dziura turbo przy wciśnięciu gazu do podłogi, zastanawia się czasem i 3 sekundy, czyli wieczność.
  • 10.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mocny
Wady: Duże spalanie
  • Silnik: Silnik Ford 2.0 EcoBoost 240KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 116000
  • Spalanie: 10.8 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię